Se hva som dukket opp i karet i kveld!

Stod i min egen verden og plantet noen nye planter i det en cory (aeneus) kom dansende fram fra skjulestedet sitt. Kastet først bare et blikk på den før jeg fortsatte plantingen, men det var et eller annet jeg ikke fikk helt til å stemme, så jeg satte meg ned og studerte den nøyere. Den var da utrolig liten.. Ikke stort større enn de største jegersneglene!

Var et par øyeblikk redd jeg enten hadde noe veldig galt med synet, hadde kjøpt noen nye coryer og rett og slett ikke klarte å huske det nå, eller at et eksemplar ikke hadde vokst noe på (heller krympet) det halve året jeg har hatt fiskene...

Men da det kom fram flere coryer skjønte jeg jo at det selvfølgelig er et yngel som har klart seg etter en av klekkingene i karet de siste månedene Hvor gammel kan den være? 2 måneder? Har 3 uker gamle yngel i et annet kar, er iallfall tre ganger så store som de.

Har en 60-liter som de andre ynglene skal flyttes til etterhvert, er det best å ha denne yngelen/ungfisken også der, eller er det greit å bare la den bli der den er nå? Har 15 corydoras aeneus der (290 liter).

Tok ikke sjansen på å rengjøre ruta før jeg tok bildene (med elendig kvalitet, ja), hadde vel blitt så skremt at det ville tatt 2 nye måneder før den kom fram igjen...

Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap