Hvor mange c.julii/trilineatus? hvordan vet jeg om de trives?

Kjøpte 10 stk av dem i går, de ble solgt som julii, men jeg tror muligens det kan være de andre. De har ikke runde flekker på hodet, men heller ikke noe hjernemønster. Flekkene er litt avlange, men grenser til runde. Skal ta bilde seinere.


De virker ikke sånn veldig sky, kommer frem ved foring og slikt, og ellers henger de litt rundt om i akvariet (på bunnen). Men jeg lurer på hvor mange jeg kan/bør ha av dem?

Hvordan skal de være i oppførsel når de trives? Har aldri hatt cory før, så vet liksom ikke hva som er bra og ikke.

Er et 240 liters juwel akvarium, de deler bunnarealet med 13 kuhlier, 5 ancistrus oppdrettervariant, og reker. Har også to typer miniatyrstimfisk, som holder seg i toppen. Vil ikke overbefolke akvariet, men tror jeg har en del å gå på enda?


Vannverdiene stemmer overens med deres krav (med unntak av for høy temperatur for øyeblikket), og de går på sand. De har overheng med skygge, i form av røtter. Er også mye planter i akvariet. Ingen "slemme" fisk i akvariet. Noe annet jeg bør tenke på?
Kjøpte 6 til, så nå er det 16.


De fyker rundt i akvariet, og er ikke spesielt sky, så håper de trives da. Skikkelig søte fisk da, skjønner hvorfor så mange faller for disse artene.



Er også ganske sikker på at det er trilineatus jeg har. Legger ved et bilde av to av dem. Har ikke klart å få noe bedre bilde.
Julii er så sjelden i salg at det er nok mest sannsynlig at du har Trili.
Hvis de ikke trives vil de "synke sammen", klemme finnene inntil seg, bli sky, få generelt liten matlyst, osv osv.. Fargene kan også blekne hvis de ikke trives.

Lykkelige coryer er i store flokker, slik som du har.
De går på deilig myk sand, har plasser å gjemme seg, får variert for, og stabile vannverdier selvsagt.
he
Kjøpte 6 til, så nå er det 16. De fyker rundt i akvariet, og er ikke spesielt sky, så håper de trives da. Skikkelig søte fisk da, skjønner hvorfor så mange faller for disse artene. Er også ganske sikker på at det er trilineatus jeg har. Legger ved et bilde av to av dem. Har ikke klart å få noe bedre bilde.


Ser ut som du også har fått deg noen trilineatus ja, jeg kjøpte Corydoras i går, som gikk som Julii, men fant ut da jeg kom hjem at de var mer like trilineatus.. Selv har jeg bare 5 stk, så lurer også på om jeg kanskje skulle hatt fler
Ja, så bildene av dine, de hadde veldig tydelig sånt "hjernemønster" på hodet. Mine har ikke det, de har mer avlange flekker, eller litt mer enn helt runde. Men iom at de ikke er helt runde og det faktum at den julii er sjelden i handelen konkluderer jeg med at det er trilineatus.


Flott, da regner jeg med at mine koser seg. De svømmer rundt i grupper på 3-4, litt på bunnen og litt på javamosen. Graver i sanden, osv.
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap