Hjelp!!

hei..
flytta for ett par dager siden noen corydoraser over i mitt yngelkar, ikke alle jeg har i min 375L men en 5-6stykker.

det er nå egg over alt :-O
er det sikkert at disse blir befruktet ? det jeg tenker på er om hennes partner kan være i det andre karet som dem nettopp er flyttet fra?


skal jeg ta ut alle corydorasene igjen å la eggene være i fred?

eller hvordan funker dette?

suuuper duuper gla for svar
:-/
ingen av dem jeg kjenner som kan med dette får jeg tak i, og ingen på nett som svarer heller.. har nå tatt ut alle corydorasene og eggene er alene. har telt 80 bare på en plass.. å det er egg på fire forskjellige plasser
Plussmedlem
Jeg antar at dette er aeneus.
De legger mange egg når de først setter i gang.
Eggene klarer seg utmerket aleine. Corydoras driver jo ikke med yngelpass.
Om eggene er befruktet er det ikke så lett å svare på.
Corydoras er ikke monogame så hvis du har 5 - 6 stykker sammen så skulle det ikke forundre meg om et par av dem er hanner også

At ingen svarer innen én time på AF er vel ikke unormalt nå i sommervarmen(?)...
Hvis du hadde valgt en mer passende overskrift så kunne det nok hjulpet angående raskere svar.
De som er interessert i corydoras trykker seg nok oftere inn på en tråd som har noe med corydoras i overskriften
Takk for svar og tips om overskrift:)
er ny i dette game og er svært utolmodig når det skjer noe spennende bare 4-5mnd siden jeg fikk min første 60L. nå har jeg en 20L, 100L, 134L og en 375L. Så her går det fort unna, og det er utrolig morsomt. Har palett ciklider og som har egg nå

her jeg bor er det ikke noe sol, pissregner og er 8grader ute, kanskje derfor man blir ekstra utolmodig

Får håpe at det er noen hanner som har befruktet dem Tenkte også at det var bedre å flytte corydorasene enn å flytte eggene

gleder meg mye til og se hva som skjer..

har et fødekar med luftstein også , der det holder til keisertetra egg som jeg er spent på også..=)
Plussmedlem
8 grader og regn... Det høres ut som en dårlig nordlandssommer, ja.
Da er det greit med tropefisk innendørs
:)
ja det er det

Nå har vi kjøpt føde nett..=)

Flytta jo tilbake corydorasene i 375L før vi dro, og når vi kom tilbake var det egg der å. Så nå har vi fødenett med egg to plasser ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap