Hvilken cory type?

Jeg klarte ikke å motstå denne lille gruppen i butikken, og glemte selfølgelig å få skrevet ned hva de ble solgt som. Så er det noen som kan hjelpe meg med å se hvilken Cory dette er?
Jeg trodde det kanskje var noen 05,men så ble jeg usikker igjen... Noen foreslo Aenus variant.
Beklager at det ikke er så gode bilder, mangler absolutt talent når det kommer til kamera og bilder...
Fiskene er litt mer fargesterke enn det kommer fram her, glinsende grønt på ryggen, noe avdempet oransje på undersiden, litt rødt på gjelleområdet, og en fin rosa linje på sidelinjen.
Har et par ganske dårlige bilder til, om det er noe til hjelp....
Forslag mottas med takk (og mulig enda mer lesing om de forskjellige cory'ene...)
Ja,det var den jeg hadde en mistanke om at det var også. Så fint at noen andre var enige.
Tusen takk!
Plussmedlem
Da satser vi på at du får lek på dem
Hannen får jo et annet mønster.
Så noen bilder av hannene i lekstid, og de var jo flotte! (Pene fisk nå òg altså)
Så håper jo at det skal skje noe etterhvert, hadde vært morro om jeg hadde fått det til.
Når det står i fiskebasen at denne kan være litt vrien å oppdrette, vet du hva som legges i dèt? Om de er vanskelige å få i lek, eller om yngelen er vanskelig å fø opp?
Buska
Når det står i fiskebasen at denne kan være litt vrien å oppdrette, vet du hva som legges i dèt? Om de er vanskelige å få i lek, eller om yngelen er vanskelig å fø opp?


Antageligvis det første. Å få dem i lek altså.
Lite er skrevet om yngelen også, så det kan hende begge deler er vanskelig.
Takker for svar
Okei, så da er det bare å ta det med ro, holde forventningene lave, og så se om det skjer noe etterhvert.
Jeg er medlem på Corydorasworld, og av alle de medlemmene som har listet seg som eiere av C. pantanalensis, så er det ingen som har registrert dem som "breeding group". Det er heller ingen "Spawning records" fra Ian Fuller selv på arten.
Men han noterer nederst i fiskeprofilen at den er "bred under aquarium conditions". Det vil si det har skjedd, men det står ikke hvor ofte/mange ganger/sjelden det er, og ingen info ellers.

Det at ingen på CW har registrert seg med "Breeding group" på en art pleier å være en ganske god indikasjon på hvorvidt arten er lett å drette eller ei, syns jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap