Corydorasspørsmål

Lurte bare om det finnes corydoras som anses å være sikker i forhold til malleyngel. Har endel L-130 som ser ut til å leke for meg, men kunne tenkt meg en gruppe med små coryer som er helt sikre i forhold til ynglene. Vet de fleste kan være eggtyver, men tror hannene vet å passe på egga.

Venter spent på kvalifisert hjelp
Plussmedlem
Cory'er tar nok egg om muligheten byr seg, men aldri opplevd at de tar klekt yngel.
Vil anse dem som rimelig yngelsikker sånn sett, og L-maller er stort sett dyktige foreldre, så det blir neppe noe problem.
Thomas Johannessen
Lurte bare om det finnes corydoras som anses å være sikker i forhold til malleyngel. Har endel L-130 som ser ut til å leke for meg, men kunne tenkt meg en gruppe med små coryer som er helt sikre i forhold til ynglene. Vet de fleste kan være eggtyver, men tror hannene vet å passe på egga. Venter spent på kvalifisert hjelp:)



Skal ikke påstå at det aldri har skjedd, men har aldri hørt cory tatt yngel overhode i noen form. Heller ikke opplevd det selv med mine corygrupper hvor jeg har hatt leikspar og yngel med ancistrus. Jeg ser på cory som en av de mest yngel sikre fiskene som finnes. Men mallene vil nok ta coryegg ;- =)
om de får muligheten til det. Ordentlige eggtyver disse mallene....
Siden L-mallene passer så godt på eggene sine og også yngelen de første par ukene, så er L-malle yngel trygge for Corydoras. Såpass store er yngelen når de slipper ut av hulen at Coryene aldri i livet har sjans til å spise noen

Corydoras jakter ikke, så kan yngelen flytte seg, så greier de seg
Supert, takker gor innformative svar)

Thomas
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap