Er corydoras kjent for å spise egg og yngel?

Hei :o)

Jeg har en gruppe cory julii sammen med kampfisk. Og jeg lurer litt på om de er fæle til å spise egg?
Ja, corydoras kan spise egg, men tviler på at de tar yngel - yngelen rekker som regel å stikke seg bort før coryene kommer svinsende over sanda. At de går opp i et skumrede hvor kamfisken evt har lagt egg og forsyner seg, tror jeg ikke.
Høres bra ut :o) Takk for hjelpen!
Janne
Ja, corydoras kan spise egg, men tviler på at de tar yngel - yngelen rekker som regel å stikke seg bort før coryene kommer svinsende over sanda. At de går opp i et skumrede hvor kamfisken evt har lagt egg og forsyner seg, tror jeg ikke.



Erfaring tilsier at cory spiser sine egne egg, i de aller fleste tilfeller. Men som bunnfisk har jeg liten tro på at de tar turen opp til et skumrede for å forsyne seg med egg der. Når egg fra egne corydoras først har klekket i karet, spiser de ikke sine egne yngler etter min erfaring. Sier ikke at de IKKE kan gjøre det
Min erfaring er at coryene av og til spiser yngel de første dagene før de mister plommesekken.De er ikke så " mobile" på det tidspunktet som senere.
Men når det gjelder dette og eggspising ,så er det veldig stor forskjell .
Hos noen så spiser fks. Sterbai ikke egg i det hele tatt,mens mine spiser de med det samme hvis jeg ikke er kjappere enn de til å få plukket de
Corydoras
Når det gjelder egg så er det veldig forskjel på corry noen gjør det mens andre ikke. Som regel all fisk spiser yngel så lenge set passer inn i munnen og at de får tak på det.
Bare sånn for å bry meg, er du sikker på at du har Corydoras Julii?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap