- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Er corydoras kjent for å spise egg og yngel?
Er corydoras kjent for å spise egg og yngel?
Postet 19.09.10 kl 15:48
Postet 19.09.10 kl 17:36
Postet 19.09.10 kl 19:42
JanneJa, corydoras kan spise egg, men tviler på at de tar yngel - yngelen rekker som regel å stikke seg bort før coryene kommer svinsende over sanda. At de går opp i et skumrede hvor kamfisken evt har lagt egg og forsyner seg, tror jeg ikke.
Erfaring tilsier at cory spiser sine egne egg, i de aller fleste tilfeller. Men som bunnfisk har jeg liten tro på at de tar turen opp til et skumrede for å forsyne seg med egg der. Når egg fra egne corydoras først har klekket i karet, spiser de ikke sine egne yngler etter min erfaring. Sier ikke at de IKKE kan gjøre det
Postet 19.09.10 kl 20:29
Min erfaring er at coryene av og til spiser yngel de første dagene før de mister plommesekken.De er ikke så " mobile" på det tidspunktet som senere.
Men når det gjelder dette og eggspising ,så er det veldig stor forskjell .
Hos noen så spiser fks. Sterbai ikke egg i det hele tatt,mens mine spiser de med det samme hvis jeg ikke er kjappere enn de til å få plukket de
Men når det gjelder dette og eggspising ,så er det veldig stor forskjell .
Hos noen så spiser fks. Sterbai ikke egg i det hele tatt,mens mine spiser de med det samme hvis jeg ikke er kjappere enn de til å få plukket de
Postet 19.09.10 kl 20:35
Corydoras
Når det gjelder egg så er det veldig forskjel på corry noen gjør det mens andre ikke. Som regel all fisk spiser yngel så lenge set passer inn i munnen og at de får tak på det.
Postet 19.09.10 kl 21:28
Postet 20.09.10 kl 17:46