Corydoras adolfoi - egg

Hvor lang tid tar det før slike egg klekkes? Har akkurat flyttet egg for første gang over i en egen tank. Noe jeg spesielt ellers bør tenke på? Dette blir F1 om jeg får det til! Spennende! Aldri prøvd å drette coryer før!
Jeg har nylig klekket mine første adolfoiegg selv og til meg tok det 3 dager til jeg klarte å se formen av en fisk inne i egget, men det var ikke før på dag 6 etter legging at alle var klekkt.
Du bør nok tenke på om du har levendefor til disse, men eller finner du nok det du trenger av informasjon hvis du går inn på artikkelsamlingen og ser under maller.
Der ligger det en fin artikkel om hvordan man skal prøve å drette C. adolfoi skrevet av Mona O.

Ellers må jeg bare si lykke til og grattis med egg!
Takk for det! Skal få fikset noe fòr til dem. Greit å vite at jeg har noen dager på meg!
Nå har yngelen levd siden onsdag. Betyr det at dem har tatt til seg næring etter at plommesekken ble brukt opp??
Corydoras
Du kan se fargen på artemiaen i magen demmes.
Ok. Når kan jeg begynne å gi dem anen føde???
Hvordan går det med yngelen din?
Gir du de enda artemia for dette er nok noe som det er veldig bra at de får så lenge som mulig. Fiskene skal visstnok bli mye sterkere og sunnere av dette.

Jeg har hatt endel død på mine yngel, men jeg har foret de med microorm.
Så det hadde vært artig å vite om du har bedre overlevelse siden du har foret med artemia for da må jeg prøve dette selv neste gang.
Yngel
Artemia er veldig næringsrikt men min erfaring er at micromark fungerer veldig bra det også...etter den 5 -10 forings dagen så går jeg over til avskallet artemia (ikke så mye gris) og masse av næring og litt knust flakfor/discus bits ved siden av, dette gjør jeg i ca 8 uker ettersom hvilken art det er også begynner jeg med tabs voksent for. Dette fungerer veldig bra får meg. men noen av corydoras artene får veldig små yngel f.eks noen av eleganse variantene, så da har jeg en litt annen fremgangs måte.
Joda, jeg har vel hatt en god del dødlighet. Jeg hadde opprinnelig 9 egg. Et av dem ble kastet pga mugg. Resten klekte, altså 8 stk. I dag sitter jeg igjen med 1 stk! hehe.

Jeg klarte nok å kverke de fleste med filtersystemet. Alle sammen spiste når jeg matet dem. Kunne tydelig se at det var mat i magene. Har vært sløv og ikke klekket artemia, jeg har brukt dråper fral JBL. Vurderer nå å sette en sats ved neste kull. Regner med de klekker om ca. 2 dager.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap