C. venezuelanus - fryktelig til vimsing opp og ned på bakglasset

Har en flott gjeng på 15 C. Venezuelanus i karet, men nå begynner jeg å lure litt på om dette her er normal oppførsel, eller om det er noe i veien. Stort sett hele dagen vimser de opp og ned langs hele bakglasset. Det hender det er et par som tar turen til en av kortsidene og vimser litt der også, men de holder seg der, og det er svært sjelden de oppholder seg andre steder i karet. Det er ungfisk på en 2,5-3cm og de ser ellers veldig friske og sunne ut. Det er god sirkulasjon i overflaten, null proteinhinne, ph er rundt 6,8, nitritt, nitrat og amoniakk ser bra ut. De driver ikke og "suger luft" fra overflaten heller. Substrat er sand, litt grovere enn biltematypen, men absolutt ikke grus. De har vært i karet i halvannen uke nå.

Pleier de rett og slett å vimse rundt slik dagen lang, eller er det noe jeg bør gjøre for å tilrettelegge mer for dem?
Æsj altså,høres ut til at du har en flott unggruppe med flotte fisker som etterhvert viser seg å være en flott leksgruppe :O)
Litt misunnelig der må jeg innrømme....

Denne vimsingen er lekstendenser,men de er nok litt for unge enda til å legge egg.
(tror jeg)

Lykke til med fiskene !
Kanskje de "surfer" i vannstrømmen? Det gjorde ihvertfall mine svarte de første par ukene. Nå gjør de det bare innimellom...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap