Corydoras trilineatus svømmer sidelengs!

Jeg har en flokk på 6 corydoras som har vært svært livlige. Det er to mnd siden jeg startet opp akvariet som er ca 65 l. De bor sammen med 2 platy, 3 sverddragere, 10 neontetra og 2 små ancistruser.

I dag oppdaget jeg at den ene corydorasen min svømte sidelengs, dette fortsatte utover dagen. Aktiviteten er nå på null og jeg har den i en seperat bolle. Jeg oppdaget at den hadde en gullflekk på høyre side. Forstår at fisken synger på det siste verset, men er bekymret for at det kan være sykdom!?

Bruker litt salt i vannet pga ene platyen min som ble mobbet i butikken, og manglet deler av halen da jeg kjøpte den. Halen til platyen har nå vokst ut igjen og den er ikke syk. Resten av corydorasene mine ser ut til å ha det fint.

Hjelp en nybegynner!
Corydoras
litt salt? corydoras tåler ikke så mye salt i vannet som mange andre arter,og ikke kjøper fisk som er i dårlig forfattning det er og starte med problemer i akvariumet ditt, noen bilder av flekken på corydorasen?
Hadde vært greit å vite hvor mye salt, ja. Etter min erfaring tåler Corydoras trilineatus i hvert fall 2-3 promille salt til medisinsk bruk, men det betyr jo selvsagt ikke at de liker det, eller at det er bra for dem over lang tid.
Corydoras
Corydoras tåler salt i vannet men det er et høyt saltinnhold over lenger tid som ikke er heldig , Dette er et tema som har blitt diskutert på CW også, jeg for min del bruker ikke salt om jeg oppdager sykdom på mine corydoras.
Bruker 1 salt tablett (kjøpt i dyrebutikk) pr 20 l. På dyrebutikken mente de at det skulle gå fint. Dersom de mistet bartene sine, kunne det være for mye salt. Ingen av corydorasene mine har mistet bartene sine, og hverken platy, sverddager eller ancistruser har vært dårlige/slappe.
Det er som Jørn Henning sier.Over tid vil saltet tære i stykker fisken,bartene forsvinner dersom det er bakterier i sanden,og ikke nødvendigvis pga av salt.
Dersom coryen "flasser" er dette en indikasjon på for mye salt over lengre tid.
Ancistruser,platy og sverddragere er fisk som tåler mye salt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap