Egglegging hos coydoras

Idag oppdaget jeg at det er lagt flere serier med egg rundt om kring. 20 egg på termometeret, 10 egg på en rot og 20 egg bak pumpa.

Det er bare corydoras som er i akvariet som er eggleggere.

Bør jeg flytte eggene over i annen tank, eller skal de gå i karet
Det spørs om du får dem løs uten at dem blir skadet i skallet. Coryene er jo egg spisere så det er jo en vis fare ved at disse eggene er borte inne det er gått noen timer. termometeret ville jeg i allefall bae plukket ut så du forhåpentligvis kan redde disse.
De er lagt ganske høyt oppe i karet. Ser mest ut som hukampfisken spiser eggene.

Det er stygt å si det, men vet ikke helt om jeg vil ta vare på eggene. Syns kanskje det er nok med yngling på paletter og ancistrus i et kar og mollyer, guppier og nå corydoras i et annet kar
Såpass ja. ja dette vet du best selv.

Ja etter at jeg har hatt en vond start på helgen.
Så har jeg ikke lengre plass til og ta vare på noen egg dersom det dukker opp.
Var maks uheldig ved og miste 2 av akvariene mine på en og samme dag her jeg.

Larsdog
De er lagt ganske høyt oppe i karet. Ser mest ut som hukampfisken spiser eggene. Det er stygt å si det, men vet ikke helt om jeg vil ta vare på eggene. Syns kanskje det er nok med yngling på paletter og ancistrus i et kar og mollyer, guppier og nå corydoras i et annet kar

Om du ikke vet om du skal "gidde" å ta ut eggene, skjønner jeg ikke hvorfor du lager en tråd hvor du spør om du skal ta ut eggene eller ikke?

Eggene vil garantert bli spist om de blir i karet. Skal du ta de ut og klekke dem, bruker du et barberblad eller annet knivblad som er rett og skraper av eggene OPPOVER. Legg eggene f.ek i en isboks sammen med en luftestein, knyttet til en luftpumpe med luftslange.

Slik jeg ser det spør du om noe du egentlig ikke bryr deg om, eller har plass til....
Men her har du likevel svar på det du spurte om
selv om man spør, så er det vel lov å være usikker på om man gjør det riktige.

Noen ganger ombestemmer man seg og det er greit å vite hva slags arbeid og tidsperspektiv man skal se.

Hva skjedde med akvariene dine??????
Corydoras egg
At alle corydoras spisere egg stemmer ikke...du kan ta foreksempel C concolor som mange sier spiser opp eggene sine, Gruppen jeg hadde rørte ikke eggene. Jeg har mange arter her som ikke rører eggene sine, det er forskjelig fra fisk til fisk men om de først begynner med det så slutter de heller ikke. men om du ikke hadde hatt andre fisker som spiser egg oppi der, så kunne du Prøv og la eggene stå..hadde de spist opp eggene så hadde du vist det til neste gang.
jeg lar de være der og så ser jeg hva det blir til
Larsdog
selv om man spør, så er det vel lov å være usikker på om man gjør det riktige. Noen ganger ombestemmer man seg og det er greit å vite hva slags arbeid og tidsperspektiv man skal se. Hva skjedde med akvariene dine??????

Seff er det lov og spørre, og det er hva en lærer av Larsdog. Men det virket som om du ville drette eggene du fikk, men plutselig ombestemte deg. Om jeg tolket deg feil, ja da beklager jeg. Men du fikk iallefall svar på hvordan du skulle gjøre det, om du bestemmer deg for å ta ut eggene dine ;- =)

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt om hva som skjedde med mine akvarier? Heller ikke hva det hadde med dine coryegg å gjøre. Mulig jeg ikke er helt våken, men skjønte ikke hva du ville med det spørsmålet, i forhold til ditt spørsmål her.

I mine corykar har jeg stort sett tatt ut egg da de som regel blir spist ved første anledning
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap