Hvilken corydoras er favoritten din?

Hei folkens!
Jeg tenker på å skaffe meg corydoras, har hørt så mye bra om dem!
Det finnes jo kjempemange typer å velge mellom, så da tenkte jeg å spørre folket:

Hvilken corydoras er den fineste-besteste fisken?

La oss diskutere!

Jeg syns smaragdpansermalle (Brochis splendens) og kjempepansermalle (Callichthys callichthys) er noen av de tøffeste. Men strengt tatt er jo ingen av dem Corydoras da, selv om de er pansermaller.
er ikke noe erfaren, men jeg har sans for de vi har her, og det er Leopard corydoras, og Bronze corydoras.....

men digger jo sugemallene og da(som jo ikke er corydoras)..... fete skapninger, som jo jobber hele tiden.....
Plussmedlem
Hva skal du ha de sammen med da?
Og hvilken temperatur og sånn skal du kjøre de i....

En av mine desiderte favoritter er faktisk Sterbai...
Jeg har egentlig fått meg mange favoritter av de 7 artene jeg har nå, men favoritten min er nok Corydoras Adolfoi Disse er ganske fargerike til Corydoras å være og de er ikke så alltfor vanskelige å få til heller.
Tja, du spør egentlig godt nå Milo..

Tenkte først å ha dem i samme kar som blandt annet disse:
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1981
(160liter.) og sitroncikilder.. Litt Tanganyika blir det.

Men så går jeg i tanker om å ha dem i en 60liter, der jeg tenker på å ha guppy i overflaten! Her er alt ubestemt enda, men har litt lyst på guppyer altså..

Temperaturen i 160literen er for tiden 25 grader. Ingen spesielle vannverdier.

Ingenting skjer selvsagt før det blir sandbunn i karet!
Plussmedlem
Jeg har flere ganske nyinnkjøpte akvarier som skal brukes til corydoras nå, men har ikke fått noe særlig med fisk i de ennå.

I et akvarium har jeg Corydoras panda, og de er utrolig flotte! Mine er nok litt små fortsatt Er veldig glad i coryarter med maske over øynene. Adolfoi er et av mine største ønsker nå, det er jeg på full jakt etter, samt Corydoras green laser. Da er alle de akvariene som er beregnet for coryer her (untatt det som skal brukes som oppvekstakvarium!) fyllt opp. Og hvis jeg da har veldig lyst på en art til.. da tror jeg faktisk det blir å selge pandaene, selv om det er en av mine favoritter

Har aldri hatt adolfoi eller green laser i hus før, så gleder meg til den dagen jeg har de i hus! Tror jeg har en god sjanse til å få tak i noen green laser på nyåret.

Hvem som er min favoritt vet jeg altså ikke helt ennå, men disse tre er de jeg planlegger å ha i hus, hvertfall adolfoi og green laser. Jeg vil hvertfall først og fremst plassere alle i artskar, vil prøve å få de i lek
Plussmedlem
25 grader er en temp mange cory vil trives i. Høyere temp er det mange som ikke vil like.

Tanganykia og malawi hadde jeg vært forsiktig med å sette sammen med cory. De vil fort ta finnene på de, mobbe de og i verste fall drepe de. Har sett at selv "snille malawi"-yngel på ikke mer enn et par cm har gjort dette....
Ja.. Vannet blir nok ikke noe varmere i 160literen iallefall..
Hva tror dere om å ha coryer med guppy da? Ser de fleste coryer kan holdes i 60 liter.

Det som er med sneglehuslekerne er at de for det meste holder seg ved skjellene sine, men til gjenngjeld vil de nok jage alt vekk derfra! Har ikke sett sitronene plage noen enda, de lar kuhliene være i fred iallefall.
Da ville det nok blitt slik at coryene må holde seg på litt andre steder enn der skjellene ligger..
Malawi har jeg ikke.
Jeg liker litt farger, pandaer er kanskje noe for meg!
Har hørt utelukkende bra ting om adolfoi da, så kanskje det?
Eller kanskje en dvergrase?

Leser på alle typene som skrives inn her da! Leser og lærer!

Du må huske at coryene ikke har noe hensyn til andres territor områder, de bare vimser av gårde helt uvitende å kommer til å vimse seg bort til alt annet i karret. Så jeg ville hatt dem i 60L din

Min favoritt er nok Panda
Plussmedlem
Må bare si det; pandaene er kjempeflotte! De er ganske lette å få tak i, også. Tror ikke du vil angre!
Den er grei! Da skal de ikke i 160literen iallefall!
Uansett fint med noen på bunnen av 60literen også ^^

Jeg får finne noen som ikke blir så store da kanskje... forslag?
Pandaene blir jo ikke så store^^

Men husk å ha sandbunn da så får du så mye mer ut av dem, er så koselig når de graver i sanden^^
Hvor mye sand behøver de? Har en ganske grov (rund) type, men har kanskje ikke nok av den.. Sand skal det uansett bli!
Er kos når fiskene innreder litt selv (har noen der nå som er veldig flink på det.. de flytter snart til 160literen!)
Plussmedlem
Panda er fin Samme med Adolfoi.. Men du har jo også green, gold og orange laser som er knallfine...

Bruker Biltemasand til mine jeg... Billig og grei
Tanganyika-ciklider skal dessuten ha helt andre vannverdier enn Coryer ,så bra du har slått fra deg den tanken.

Mine favoritter er mange ,green laser ,orange laser,Weitzmani er jo bare nydelig,Adoloi likeledes.For ikke å glemme Sterbaien da som alltid er en favoritt,
videre C.121 og sp. black og Venezuelenas .Mange å veldge mellom men det kan kanskje begrense seg mht. hva du klarer å få tak i.
Her er 2 av mine favoritter C90 og cw51
C adolfoi og C sterbai er helt klart de største favorittene her i heimen, men jeg har også en liten svakhet for C123! sjekk den ut i basen her på AF. Vakker sak det
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap