Trenger hjelp til id..

Jeg har gjort den feilen at jeg har skaffet meg en gruppe med forskjellige arter av corydoras. Prøver nå å skaffe større grupper av hver art, men lurer litt på denne her.....hvilken corydoras er det?
Ser at den ligner litt på rabauti, men vil gjerne være sikker så jeg ikke kommer hjem med enda fler forskjellige arter som trenger kompiser....
Ta dette med en liten klype salt, men jeg syns den ligner litt på Corydoras aeneus..?
Jeg har aeneus også, men de ser ut sånn......
Hadde vært fint om de er aeneus begge to, men de henger ikke sammen, så virker ikke som de kjenner hverandre igjen
Hei

Lurer på om det kan være Metae.

den er litt lik den i mine øyne
Ligner også på C. zygatus, men jeg skal glatt innrømme at jeg ikke er flink til å se forskjell på disse. :S
Det er hvertfall ikke en aeneus Så må nok være en av de andre som er nevnt ovenfor
Plussmedlem
Det er ikke metae heller, det kan jeg fastslå Metae har ikke sammes stripe som denne, og metae har jo maske over øynene. Så metae er det ikke

Likner jo litt på zygatus og rabauti, ja. Så det kan det være.
hmm.....og i butikken ble han/hun faktisk solgt som buepansermalle. Er det rart man som nybegynner blir forvirret?
Håper noen flere kan hjelpe meg med denne da.....vil jo gjerne gi han/hun flere å være sammen med

Likner jo litt på zygatus og rabauti, ja. Så det kan det være.

Tror det jeg også altså.....men jeg må jo finne ut sikkert hvilken det er for coryen klarer tydeligvis å merke forskjell
Tror ikke det er buepansermalle fordi denne skal ha mye mere bue enn hva denne har.
Nei, jeg skjønte det når jeg så bilde i basen. Den er vel også lysere i bunnfargen og stripene går helt ned på hver side av ansiktet. Min corydoras ser ut som mikke mus forfra, litt sånn høye viker.. hehe
Av zygatus og rabauti ser det mest ut som en rabauti fordi på zygatus så blender den svarte stipen mer inn i fisken vil jeg si.

Men vil ikke si at det er rabauti med 100% sikkerhet. Noen andre må nok bekrefte det
Hei
Zygatus og Rabauti er ikke alltid så lette å skille på, for meg ser det ut som den har noen brudd i linjen oppe ved ryggfinnen? så jeg vil si dette er en zygatus.
Riktig det...linjen er litt hakkete oppe på toppen der.
Prøve å få tak i flere sånne da....?
Er ikke så enkelt dette her
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap