Corydoras adolfoi med litt rart utseende..

Satt å studerte mine adolfoi der de lå helt inntil glasset i dag. Plutselig oppdager jeg at den ene fisken har en helt merkelig "overlinje". Har ikke lagt merke til dette før og konkluderte med at det må være den siste yngelen som vokste opp sammen med foreldrene. Den er altså kommet til i fjor her hos meg.

Spørsmålet er: Siden dette er en leksgruppe som leker jevnt og trutt og jeg samler egg til, bør denne tas ut så ikke jeg kan risikere at den gir skavanker videre til eventuelle avkom? Eller skal jeg la den være og vente å se hvordan oppdrettet blir seende ut først?

Eller er dette kanskje ikke helt uvanlig? Kanskje det er jeg som overreagerer?
Corydoras adolfoi med litt rart utseende..
Hei..den ser litt snodig ut ja.. hvis dette ikke er en skade som har skjedd, så kan det tenkes at det kan bli genetisk overført videre. Den har et munkelig preg over seg..
Takk for svar!

Jeg skjønner ikke at jeg ikke har oppdaget det før! Det gir grunn til å tro at det er en skade. Men jeg skjønner ikke hvordan den kan ha skadet seg. Jeg tror derfor sannsynligheten er større for at den er født sånn.

Noen andre som har sett noe lignende på corydoras? Hadde vært interessant å vite det.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap