Fødeklar sterbai- trenger tips og råd!

Fikk en flott liten stim med sterbai i går, hvorav den ene er full i egg som snart kommer. Trenger derfor noen tips, så kanskje jeg kan klare å få noen avkom!=)

Sterbaiene mine går sammen med elefantfisk, cobitis botia, gurami, platy og div maller oppi et 450 l kar, med sand, røtter og masse planter- har med andre ord mange gode gjemmesteder.
Vet ikke om noen av artene de bor med vil spise eggene/ynglene, men vet at det kan forekomme at mor gjerne gjør det.

Leste i noen linker at man kan lage et slags mini akvarie med sand og planter i en glassbolle, med daglig vannskifte. Lurer på om jeg kan gjøre dette i et fødekar oppi akvarie? eller bør jeg la naturen gå sin gang og se hva som skjer?

Så lurer jeg på hva jeg skal fore de med når de ev har klekket og når jeg kan sleppe de løs med resten av gjengen her? Forer i dag med artemia og røde mygglarver.
Har ikke hatt egg eller yngel før da jeg er nybegynner, så syns dette er kjempeartig!!!

Tar i mot alle tips og råd med stor takknemlighet!!!=))
Grattis med flotte Corydoraser ,disse er blant mine favoritter.
Men coryer legger ikke egg fordi om de er gode og runde ,de må trigges til det. I et så stort kar som ditt og mad mange "rovfisker" i ,så er det vel lite trolig at de vil overleve hvis det skulle bli til noe.

Ellers står det mye om egglegging og oppvekst av coryer så søk litt ,så finner du mye info om dette.
En link til oppdrett av Adolfoi som Mona O har skrevet er jo en god begynnelse

Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap