Cory i 240 l?

Heihei

Jeg har nettopp kjøpt et 240 L. Jeg skal ha en liten stim med corydoras, kanskje 10-15 stk.
Jeg har lyst på en som ikke er altfor vanskelig å få oppdrett på. Den kommer ikke til å gå i artskar.
Jeg skal ha et ciklide par og noen ancitrus sammen med de.
Har ikke lyst på Aenus.
Noen forslag?

Emil
tror det kan bli vanskelig å få forholdene gode nok til oppdrett hvis de går med andre type fisker. spesielt hvis de ikke er fra samme område med tanke på hva vannverdier, ph, hardhet og temperatur de forskjellige fiskene trives i. er ikke helt sikker på hva type jeg kan anbefale. det jeg vil anbefale er å lese masse i fiskebasen, hvis du scroller helt ned på infosiden om hver enkelt fisk står det vannverdier, temperatur og slike praktiske ting som kan være lurt å vite lykke til med prosjektet ditt!
Det er et Sør- Amerika biotop med eikeløv, fin sand og røtter.
Ph på rundt 6,5 - 6,7
Temp på rundt 25 grader
ok, nei er ikke sikker på hva art du kan få deg, så mye peiling har jeg ikke men det er det gjerne andre på forumet som har lykke til med dette!
Plussmedlem
Du nevner corydoras metae i en annen tråd.
Den er ikke spesielt vanskelig å få til å leke og legge egg.
Hvis du ikke har ciklider og andre yngelspisende fisk som beveger seg i den nedre delen av karet så kan du være heldig å få yngel til å vokse opp. En forutsetning er at du har mange gjemmeplasser (røtter, planter, steiner...).
Okei
Men uansett om jeg får oppdrett på coryene så er de fine fisker å ha i karet
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristian Teigland
Reklame for plussmedlemskap