Corydoras matae

Hei!

Er denne coryen vanskelig å få oppdrett på. Skal ha andre fisk i karet

emil
Det er vanskelig, eller nesten umulig, å få oppdrett på Corydoras i et akvarium med andre fisk i. Vanligvis lever ikke hverken egg eller yngel særlig lenge i et selskapskar, da alle fisk mer enn gjerne glefser innpå begge deler om de får øye på det eller lukter det.

Skal du drive oppdrett av Corydoras og har dem i selskaps-suppe akvarium, det et eget yngel-kar/leks-kar til. Sånn er det bare.
Corydoras metae var ikke noe vanskelig å få i lek såvidt jeg husker, og de var en av mine flittigste eggleggere i lange tider. De la vel egg minst to ganger i uka (jeg hadde en stor flokk av de voksne).
Legger Corydorasene egg i selskaps-karet må du være snar og plukke ut eggene og ha dem over i et eget klekke-kar. Du kan følge veiledningen i denne artikkelen, men fordrer at du har plast-akvarium, luftpumpe og en innsatsvilje til å holde rent
Takk for svar

Er det så vanskelig?? Når jeg var rundt 4-5 år(6-7 år siden) hadde vi Corydoras Adolfoi i et 80 L sammen med Guppy og Pallett ciklider. Da fikk vi litt egg, så hvidt jeg husker ble alle spist da men.
Hva med Cory. Aenus da?
Jeg har en 18 Liter stående tom som jeg kan ha egg i

Emil
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap