Albino corydoras hjelp!

I dag kjøpte jeg meg tre albino corydoras.Vet d er for få men skal /skulle kjøpe flere senere.
Har fra før av fire pandaer(to døde nylig)
Jeg kom altså hjem med disse englene tilvendte de vannet og slapp de oppi.Nå noen få timer senere ser jeg at alle mangler finnene sine.Kun en har halefinne.Kan ikke huske om de var sånn når jeg kjøpte de men jeg antar at de ikke var sånn.
Hva skjer lurer jeg på?Hvem har gjort dette?Har aldri hatt problemer av dette slaget i karet mitt.Er d fordi de er så lyse eller hva?
I dette karet(250L) har jeg:
12 kobbertetra
11neontetra
3 perlegurami
4 corydoras panda
2 voksne ancistrus og en klynge yngel
5 eplesnagler
20-30 kirsebærreker

Jeg mistenkte med en gang kobbertetraene siden d står på siden dems at de kan nappe finner,men de har jo aldri gjort d før.Ikke engang med kampfisken jeg hadde.
D tyder jo på at jeg ikke kan ha disse i karet.Kan jeg da gå tilbake med de i butikken sånn som de ser ut nå?
Har noen andre noen råd til meg i denne situasjonen?
Vil jo gjerne beholde disse men vil jo også deres beste.
Håper virkelig noen kan hjelpe meg.
kanskje du kan legge ut bilde..? mitt bilde i hodet ser ganske groteskt ut når du sier at de ikke har igjen NOEN finner.. kan kanskje lettere kartlegge om det er snakk om sykdom eller bitt av annen fisk, eller om den skal se sånn ut
Ja d er ganske groteskt igrunn.Skal prøve å ta et bilde å legge d ut senere i dag.
Da har jeg fått tatt noen dårlige bilder.De står i et fødenett men du kan tydelig se at de ikke har finner.Den til venstre har halefinne og that`s it
Huff, det så ikke godt ut.. :/
Det du først og fremst må tenke på nå er jevlige vannbytter for og forebygge betennelser i skadene på coryene dine.

Jeg har selv en C. Trillinatus med manglende halefinne. Aner ikke hvordan det skjedde, men den lever greit sammens med de andre Trillene, er bare en litt dårligere svømmer. Dette oppdaget jeg for noen måneder tilbake da de gikk sammens med kloreker, så der har jeg muligens synderene til skaden på min.. Det jeg gjorde var og ha hyppige vannbytter i ukene etter jeg oppdaget dette, og ellers så lot jeg den bare gå med de andre. Klorekene måtte flytte da selvsagt :p

Er ikke greit og si om butikken ville ta de tilbake, men hvis dette skjedde hos deg, så tviler jeg nesten på det da de ikke ville være lette og selge videre for de, men det skader jo ikke og ta en prat med de og høre.

Lykke til uansett.
Jeg skal legge inn en del eikeløv på bunnen så har de ihvertfall noe å gjemme seg under.Før jeg putter de oppi igjen så vil jeg dryppe noe klorhexidin på finnene så vil d forhåpentligvis ikke bli noe betent.
Så får jeg bare håpe de gror ut igjen og at de får vært i fred.Hvis ikke må jo disse bare få et nytt hjem.
så ikke bra ut dette nei, men litt vanskelig å se ut ifra bildene om det er bittskader eller noe annet. en av mine coryer manglet også litt av ryggfinnen sin da jeg fikk den, men den har vokset ut av seg selv igjen. har også en som mangler øyer og en som mangler barter, så ser ut til at disse krabatene klarer seg uten det meste.. forhåpentligvis vil finnene vokse ut igjen, men hadde nok ville hatt dem i et roligere kar en liten stund, siden de sikkert ikke svømmer så bra og ikke kan komme seg unna eventuelle finne-nappere..
Ja jeg har vært borti tanken på å ha de i et annet kar en stund.
Jeg har en 40l med noen endlers og en ancistrus.Kan jo kanskje gå i d men vil endlersene nappe tru?
Har også en 20-30l med perleguramiyngel de kan være i men her er d ikke annet filter enn et drevet av en luftpumpe.Går d?Og coryene vil ikke spise opp ynglene?
Har de i et fødenett nå.Hvor lenge kan de gå der?Har putta noen eikeløv oppi der så de har noe å gjemme seg i.
Har mata de med frossen artemia og d ser ut som de spiser d.
veldig vanskelig å si, har ikke erfaring med endlers selv.. hadde du ikke kanskje kunne flyttet endlersene i et annet kar midlertidig for å la coryene gå alene i 40-literen en stund? hadde ikke ville hatt de mye lengre i fødenettet, da de sikkert blir stresset av plassmangel, og at de oppholdes så høyt i sjiktet, pluss at det sikkert er mye liv og stress rundt dem (vet ikke helt hvilken type fødenett du har men!)

men ville som sagt prøvd å la de gå alene i 40 literen, men med en ancistrus som romkamerat går det sikkert bra.

lykke til, håper det går bra med bartefiskene!
Har ikke noe annet sted endlersene kan gå.
Har hatt et svare strev med å fange de inn for broren min skal ha både fisk og 40l,så jeg putter ikke de oppi 250l igjen.
Men kan de gå med ynglene da?Spiser de yngel?
tror nok ikke de vil gå etter yngel, da de stort sett holder seg på bunnen så lenge du har tette planter i overkant som yngelen kan oppholde seg i så tviler jeg på at det blir noe problem! om de ikke har finner vil de jo heller ikke kunne svømme noe særlig. men det kan bli litt trang til de. sørg for at de har nok med plass på bakkenivå som de kan svømme på, og at de har noen plasser de kan hjemme seg litt om de skulle bli stresset og redde
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap