Yngel på c. adolfoi

Johoo! har fått egg igjen på mine C.adolfoi. Det er bare 3 uker siden sist, men da døde alle yngel som jeg fikk klekket(10stk).Prøvde da å gjøre alt etter boka som bla M.Opland har skrevet om her inne. Klekket eggene i egen boks m luftpumpe, skiftet regelmessig vann og foret de fra dag 2 med ny klekket Artemia, har også rengjort beholdere regelmessig.Men de døde en etter en... Hva var det som gikk galt?? har nå startet med ny mulighet da eggene nå har begynt å klekke, har nå 10stk yngel og 4 egg som gjenstår å klekke.

Er det noen tips for å få de til å overleve? har vurdert å slippe de inn i akvarie igjen da det bare går C.adolfoi der.

Mvh
TAM
Var det samme som jeg gjorde. Det eneste du kanskje ikke har gjort er å ha noen stein nedi slik at yngel kan gjemme seg litt. Det hadde jeg og de lå under der hele tiden. Hvor ofte byttet du vann da? Hvordan er temperaturen? Hadde mine i en 22l, med såpass mye vann at jeg fikk en varmekolbe nedi, da får du rett temp. Ellers vil nok temperaturen bli ganske lav og det kan jo hende at det var det som var problemet sist?
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap