- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Corydorasyngel i pumpa, hva gjør jeg nå?
Corydorasyngel i pumpa, hva gjør jeg nå?
Hadde noen kull med corydoras aeneus for en stund siden,
men pga sykdom som ble langvarig måtte jeg ha dem i hovedakvariet,
og regnet med at de ble spist alle som en.
I går måtte jeg opp med pumpa, og der fant jeg en sprell levende,
ganske stor coryyngel.
Det er en utvendig eheim-pumpe.
Jeg puttet den i en "fødeboks", med litt grums fra pumpen..
Hva gjør jeg nå? Hvor stor er sjansen for at jeg får denne til å leve opp?
Den har fått en del farge på kroppen, ligner på en mini-voksen. Hvor gammel kan den være da?
Det er et par måneder siden jeg hadde de kullene i bokser, men de har lagt egg som har klekt i karet for rundt 1 måned siden..
Ja, siden denne har levd livet sitt i pumpen er jeg nå rådvill, vet ikke hva den tåler og sånn, så kom med innspill..
Kan ikke putte den i akvariet, da jeg har større fisker der nå som kan spise den.
Kan komme med bilde senere i dag.
men pga sykdom som ble langvarig måtte jeg ha dem i hovedakvariet,
og regnet med at de ble spist alle som en.
I går måtte jeg opp med pumpa, og der fant jeg en sprell levende,
ganske stor coryyngel.
Det er en utvendig eheim-pumpe.
Jeg puttet den i en "fødeboks", med litt grums fra pumpen..
Hva gjør jeg nå? Hvor stor er sjansen for at jeg får denne til å leve opp?
Den har fått en del farge på kroppen, ligner på en mini-voksen. Hvor gammel kan den være da?
Det er et par måneder siden jeg hadde de kullene i bokser, men de har lagt egg som har klekt i karet for rundt 1 måned siden..
Ja, siden denne har levd livet sitt i pumpen er jeg nå rådvill, vet ikke hva den tåler og sånn, så kom med innspill..
Kan ikke putte den i akvariet, da jeg har større fisker der nå som kan spise den.
Kan komme med bilde senere i dag.
Postet 10.06.11 kl 12:52
Postet 10.06.11 kl 14:29
Postet 10.06.11 kl 20:33
Mulig klekkedatoer er ; 3. Mars, 15. Mars, eller rundt 15 Mai.. Tror kanskje de la egg enda en gang, men kommer ikke på datoen. Den jeg er usikker på, og 15 Mai klekte i akvariet, 3. Mars og 15. Mars klekte i beholdere, og ble foret opp noen uker.
Den lever hvertfall enda, forer med diskusgranulat, blir det rett når den er så stor?
Den går fortsatt i yngelboks, har sand nedi der til den nå.
Den lever hvertfall enda, forer med diskusgranulat, blir det rett når den er så stor?
Den går fortsatt i yngelboks, har sand nedi der til den nå.
Postet 11.06.11 kl 11:26
Endret: 11.06.11 kl 11:28
Postet 11.06.11 kl 23:32
Postet 12.06.11 kl 14:32
Takk for svar! Siden jeg hadde sand i yngelboksen ble boksen ganske tung, og det var så vidt den fløt på overflaten, pga dette kom den seg ut, og lever nå i beste velgående i akvariet. Jeg har coryer, og 3 platyer oppi her, så den er for stor til å bli spist nå.
Regner med den er ca. 2,5 cm, om en regner med "halen". :P
Utrolig skjønn liten krabbat, oppfører seg akkurat som en voksen, veldig gøy å følge med på den der den durer rundt i sanden!
Regner med den klarer seg fint i avariet?
Regner med den er ca. 2,5 cm, om en regner med "halen". :P
Utrolig skjønn liten krabbat, oppfører seg akkurat som en voksen, veldig gøy å følge med på den der den durer rundt i sanden!
Regner med den klarer seg fint i avariet?
Postet 12.06.11 kl 16:44
Postet 13.06.11 kl 11:08