Corydorasyngel i pumpa, hva gjør jeg nå?

Hadde noen kull med corydoras aeneus for en stund siden,
men pga sykdom som ble langvarig måtte jeg ha dem i hovedakvariet,
og regnet med at de ble spist alle som en.

I går måtte jeg opp med pumpa, og der fant jeg en sprell levende,
ganske stor coryyngel.
Det er en utvendig eheim-pumpe.

Jeg puttet den i en "fødeboks", med litt grums fra pumpen..

Hva gjør jeg nå? Hvor stor er sjansen for at jeg får denne til å leve opp?

Den har fått en del farge på kroppen, ligner på en mini-voksen. Hvor gammel kan den være da?
Det er et par måneder siden jeg hadde de kullene i bokser, men de har lagt egg som har klekt i karet for rundt 1 måned siden..

Ja, siden denne har levd livet sitt i pumpen er jeg nå rådvill, vet ikke hva den tåler og sånn, så kom med innspill..

Kan ikke putte den i akvariet, da jeg har større fisker der nå som kan spise den.

Kan komme med bilde senere i dag.

Her er noen bilder, måtte ta dem med mobilkamera, så de er ganske så dårlige,
men de gir kanskje en viss idè om alder?

Jeg vet ikke noe om alderen, men det samme kjedde med noen andre fisk hos meg og lever helt fint nå. Tipper at den er runt 1-2 måneder, max.
Mulig klekkedatoer er ; 3. Mars, 15. Mars, eller rundt 15 Mai.. Tror kanskje de la egg enda en gang, men kommer ikke på datoen. Den jeg er usikker på, og 15 Mai klekte i akvariet, 3. Mars og 15. Mars klekte i beholdere, og ble foret opp noen uker.

Den lever hvertfall enda, forer med diskusgranulat, blir det rett når den er så stor?

Den går fortsatt i yngelboks, har sand nedi der til den nå.

Jeg vil tro den er stor nok til å gå i hovedkaret.
kommer vel ann på hvilken andre fisker du har i hovedakvariet...
Takk for svar! Siden jeg hadde sand i yngelboksen ble boksen ganske tung, og det var så vidt den fløt på overflaten, pga dette kom den seg ut, og lever nå i beste velgående i akvariet. Jeg har coryer, og 3 platyer oppi her, så den er for stor til å bli spist nå.

Regner med den er ca. 2,5 cm, om en regner med "halen". :P

Utrolig skjønn liten krabbat, oppfører seg akkurat som en voksen, veldig gøy å følge med på den der den durer rundt i sanden!

Regner med den klarer seg fint i avariet?
så lenge den ikke blir spist, kommer den nok til å overleve. Gratulerer
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap