- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Hvilken corydoras kan passe?
Hvilken corydoras kan passe?
Jeg har et akvarium på 60l som jeg vil ha corydas i. Jeg satt i går og pløyde meg gjennom en del av de over 180 artene i fiskebasen, men det gikk fort litt i surr med så mye å velge mellom.
Det er som sagt 60l. Har Biltema-sand. Foreløpig en rot og 4 nokså store planter. Det er ganske tett beplantet, men det kan endres til fordel for en rot til.
Ellers er pH ganske høy hos meg...ca 7,5.
Er det noen som kan passe godt her? Jeg liker litt farger (så f.eks på laserne, men også de med bare en liten fargeflekk var flotte). Men det er ikke viktigere enn at om det er mange å velge i, så vil jeg velge noen med farger.
Noen ideer? Tenker mest på at de bør kunne ha pH på litt over 7, og at det ikke er av de største. Vil gjerne ha 10-15 stk. Går det bra i 60l? Det er ingen andre i akvariet.
Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg litt på vei her
Det er som sagt 60l. Har Biltema-sand. Foreløpig en rot og 4 nokså store planter. Det er ganske tett beplantet, men det kan endres til fordel for en rot til.
Ellers er pH ganske høy hos meg...ca 7,5.
Er det noen som kan passe godt her? Jeg liker litt farger (så f.eks på laserne, men også de med bare en liten fargeflekk var flotte). Men det er ikke viktigere enn at om det er mange å velge i, så vil jeg velge noen med farger.
Noen ideer? Tenker mest på at de bør kunne ha pH på litt over 7, og at det ikke er av de største. Vil gjerne ha 10-15 stk. Går det bra i 60l? Det er ingen andre i akvariet.
Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg litt på vei her
Postet 21.06.11 kl 11:22
Endret: 21.06.11 kl 11:28
Postet 21.06.11 kl 11:30
Postet 21.06.11 kl 12:32
Corydoras habrosus
Har du vurdert Corydoras habrosus? Dette er jo en veldig fin og ganske liten utgave. Jeg har 30 slike i et 100 liters rekekar og her er det MYE liv. De farter over alt i karet og er virkelig artig.
Har også sansen for de enda mindre Corydoras pygmaeus'ene, disse har jeg i et 30 liters artskar og her dukker det opp mini coryer konstant. Begynte vel med 20 stk men nå er det nok doblet uten at jeg gjør noe spesielt for at de skal vokse opp. Hadde disse i en 60 liter sammen med en leksgruppe L-144 og det fungerte ypperlig - også her ble det cory ungfisk...
Har også sansen for de enda mindre Corydoras pygmaeus'ene, disse har jeg i et 30 liters artskar og her dukker det opp mini coryer konstant. Begynte vel med 20 stk men nå er det nok doblet uten at jeg gjør noe spesielt for at de skal vokse opp. Hadde disse i en 60 liter sammen med en leksgruppe L-144 og det fungerte ypperlig - også her ble det cory ungfisk...
Postet 21.06.11 kl 12:56
Ser ut som det blir Panda Det står minimum 54l og pH KAN være helt oppi 7,5. Men denne gang har jeg i hvert fall senket pH FØR fisken kommer oppi Så uansett blir det ikke noe sjokk i forbindelse med senkning her. Lettere når jeg bare kan holde det ved like. Ene planten er tatt ut, og mulig en til forsvinner for å bedre plass til røtter.
Da er det ut og handle
Da er det ut og handle
Postet 21.06.11 kl 13:04