Corydoras sterbai gold

Noen som har info/vet noe om sterbay gold? Bilder, artikkler el
Har aldri hørt om sterbai gold,er dette en albino variant?
Har kjøpt usett, så jeg har ikke peil, men vil tro den ligner veldig på den vanlige sterbaien.
Jeg har heller ikke hørt det navnet før, og en søk på Google gjorde meg ikke klokere. Jeg kan tenke meg at det dreier seg om albino individer, men det er bare noe jeg gjetter på.
Nå ble jeg sittende her og lurenpå hvordan disse fiskene dine ser ut. .....
Får du til og legge ut bilde av dem?
legger ut bildet på denne tråden senere. henter de i morgen!!!!!
Hver gang jeg ser slike fancy navn på klassiske fisker så kjenner jeg trangen til å gremmes. Hva i all verden er dette for noe tull?

Corydoras Sterbai er en klassisk fisk og jeg håper at dette ikke er noe avlstull som vi har sett på en rekke arter. Er det i butikk og denne har deformiteter sett i forhold til den ekte så håper jeg du står over.

(huff nå var jeg skikkelig negativ) Har sett alt for mye slørhale ditt og balong datt til å se at dette kan ha noe positivt over seg.
Plussmedlem
Det er et navn som Imazo har gitt dem.
Da var fisken i hus. Blek men fattet.
Ser ut som det er en type albino med farge i seg. Man ser tydelig at bart og finner har en orange/gul farge, mens fisken ellers har gullaktig/gult skjær i seg. Litt tidlig å si da de må få litt tid på deg i akvariumet,
No offence, men tacka vet jag den riktiga C. sterbai!
Ser ut som vanlige albinoer her jeg sitter og ser :S
De så ikke mye viltfanget ut. Synes det ser mer ut som de er dretta frem av en albinoform eller noe.
Plussmedlem
"Viltfanget" i Tsjekkia...
Så lenge det ikke står odlat på fiskelista til Imazo så har nok den butikkansatte trodd at disse var viltfanget.
Stemmer nok godt at disse ikke er VF.
De har ingen status på imaso lista, Kan kanskje være størrelsen på de som har gjort at de har blitt oppfattet som VF.

Er dette en art som har blitt avlet fram?, eller finnes den i naturen?

Det er nok albinoer som har blitt avlet videre på. Så dette er nok ikke noen villfisk nei, men oppdrettsversjoner...

Som en sa tidlgere her i tråden så er den klassiske krabaten Corydoras Sterbai en mye finere fisk enn den linjeavlede saken der. Det var noe ala dette jeg ymtet(jada, surmulte) om tidligere i tråden.

Slå et slag for det naturlige fargene og kjøp kun fisk som har de rette fargene og de rette proposjonene.

Er ikke helt uenig med deg Geir, men når man bestiller fra liste er det ikke alltid like lett å vite hva man bestiller. Albino var ikke det som sto øverst på min ønskeliste akkurat.

Uansett, hvis noen skulle være nyskjerrig på hvilken fisk dette er kan de lese min vurdering her:

Det at den heter sterbay gold kan man godt skjønne når man ser coryen.
Sammenlignet med sterbay har denne akkurat samme farge på finnene som den orginale, de er kanskje litt lyser, men det kan komme av ny fisk i nytt akvarium også. Det gjenstår å se.

Det som gjør at imaso eller dretter har gitt den navnet gold ser man På gjellelokkene.
De har en skinnende gullfarge som vises godt når den er fremme i lyset.

Samenlignet med en cory som er 100% albino synes jeg denne er finere å se på siden du faktisk har litt farger på den.

Navnet på denne coryen burde kanskje være "sterbay albino gold"

Det er bare jeg som kjører en GGG-seanse. For dem som lurer på GGG så er dette "gretten gammel gubbe".

Liker ikke tanken på at fremtiden innenfor hobbyen er tusenvis av varianter som denne. Oppdrettere, Eksportører, Importører, Butikker er ikke ansvarsbeviste i det hele tatt. Alt som kan selges med fortjeneste blir tatt inn og selges ukritisk.

Selv i butikker der jeg vet at kompetansen er "knallhøy" finner jeg dette "rælet". Det som blir sagt er at kundene etterspør det og da må de kunne tilby. NEI, de må ikke det det er bare å ta et standpunkt og stå for det.

Hva de skal kalle denne krabaten er ikke godt å si, men det kan vel ikke kalle dette for noe som har med Corydoras Sterbai å gjøre. I naturen vil disse ikke ha rare muligheten da fargen på den skriker "spis meg".

Geir Kristiansen
NEI, de må ikke det det er bare å ta et standpunkt og stå for det.
Full støtte fra en annen GGGer!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap