Corydoras sterbai sammen med reker??

Hei.
ar kjøpt en gruppe på 20 stk kjønnsmodne Corydoras sterbai og lurer på om disse går sammen med reker?? Lurer også på hvilken ph som er best for og få disse i lek?Ser det står fra 5,5 -7,2,har kjøpt torv,burde jeg legge torven under sanden eller i pumpa?Men lurer på om noen har noen råd og komme med til hvordan karet best blir satt opp for corydorasene.Jeg får de ikke før i morgen så jeg har litt tid til og gjøre karet klart før de kommer.Takk for alle svar..
Corydoras går fint sammen med reker
Det viktigste å ha i karet er finkornet sand som de kan sile når de barter etter mat. En rot de kan ligge i skjul under bør man også ha, og de setter pris på blader på bunnen, enten tørkede eikeblader eller catappa, disse liker også rekene å spise på.
Jeg har ikke brukt torv for å senke ph før, men jeg har hørt noen pleier å putte det i en nettingstrømpe så det ikke grumser til vannet.
Catappa-blader er det jeg bruker til senking av ph og også eikebark-ekstrakt.
Med noen gode måltider med frosne mygglarver også, så tror jeg du får lykkelige coryer

Lykke til
Hei.
Takk for svar,har bestilt Capappa blader.Hvor mange blader bruker du,dekker du bunnen med de??
Det spørs hvor stort karet er, i 63 l. bruker jeg 4-5 stk.
Lar de bare flyte i toppen til de legger seg her og der av seg selv. Coryene liker å vimse litt under bladene, og noen hunner klistrer også eggene sine på undersiden av dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Hilde Storhaug
Reklame for plussmedlemskap