C-126

Hei!

Jeg har en gruppe med corydpras hjemme, har alltid trodd det var elegans.
Så var det en som mente det var napaoensis.
Sendte inn bilder og spørsmål til corydorasworld.com drevet av Ian Fuller(Corydoras ekspert).
Han mente det var C-126.
jeg skal selge dem og lurte hva jeg kan ta for dem. De har lekt flere ganger og jeg har masse yngel.
Gruppen er på 26 voksne fisk.

Er C-126 sjelden?
Hvorfor er den ikke på fiskebasen?

Emil
Emil Engø
Han mente det var C-126.


Da er det nok sikkert det. Har eksperten Ian Fuller sett på det, så ville jeg tatt svaret hans for fasit
PlanetCatfish sin profil på C-126

Emil Engø
jeg skal selge dem og lurte hva jeg kan ta for dem. De har lekt flere ganger og jeg har masse yngel. Gruppen er på 26 voksne fisk.

Ikke godt å si hva du kan ta for dem. Det er markedet og etterspørselen som bestemmer hva man kan ta for en fisk. Du kan sikkert sitte der og kreve f.eks. hundre kroner stykket, men det er kanskje litt tvilsomt om du får det, da ingen har hørt om denne Corydorasen før, sannsynligvis

Jeg ville priset dem rimelig, og bedt om bud over det. Startpris en femtilapp pr stykk kanskje?

Emil Engø
Er C-126 sjelden?

Det er jeg ikke sikker på, men det gjenstår å se om det faktisk er en egen art, eller om det er en farge/mønstervariant av en annen kjent art. Når de har kun C-nummer og ikke er tildelt et vitenskaplig navn ennå, henger alt litt i det uvisse mht id. C-nummeret er bare midlertidig.

Emil Engø
Hvorfor er den ikke på fiskebasen?

Fordi du ikke har sendt inn bilder og info ennå

Husk at fiskebasen her på AF bygges opp av medlemmer på frivillig basis. Den står ikke der og lager seg selv
Alle som har seriøs informasjon og/eller bilder om en fiskeart, kan sende inn bidrag. Det er best om man kun gjør det på fisk man virkelig kan noe om og vet en del om, slik at kunnskapsnivået i basen blir høyt og ikke fullt av "en-manns-synsing" og "kanskjer"
Det er med innsats og bidrag fra medlemmene her at fiskebasen bygges opp og stadig blir bedre og mer innholdsrik!

Jeg har sendt inn et par hundre bilder snart til basen, tror jeg, og jeg har redigert og lagt inn informasjon i veldig mange også med tiden. Aller mest Corydoras, selvsagt

Når jeg skal legge inn info, gjør jeg det kun på arter jeg kan noe om, og når jeg er sikker på at informasjonen jeg har stemmer. Sjekker alltid minst 3-4 kilder før jeg legger inn noe, så det ikke blir noe feil.
De legger egg hele tiden men ikke så veldig mange som vokser opp.

Jeg fikk 75,- stk på storauksjonen i Bergen akvarieklubb.

Jeg viste ikke hvordan jeg gjorde dette, men nå har "jeg" opprettet to arter i basen
C126 og Abudefduf saxatilis

Tusen takk for svar!
Emil Engø
Abudefduf saxatilis
Hva kalte du bussen? Eg må søke litt på den arten
Engelsk populær navn er Seargeant major fish
Jeg har sendt inn endring og bilder men har ikke fått noe svar enda

Har dykket endel steder hvor denne lever så har "studert" hva den spiser, adferd osv.
Har sendt inn informasjon og 4-5 bilder igår
Bilde av Abudefduf saxatilis.

Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap