Hvilken cory art?

Er dette Julii eller trilineatus? jeg tror det kan være det siste, men er ikke helt sikker. De blir jo forvekslet en del i handelen!

[External Image]

[External Image]
Den øverste er en trilineatus, den har såkalt hjernemønster på hode. Den nederste er jeg litt usikker på.
Begge er trilineatus. Ekte Julii er meget sjelden, og den har bare små prikker på hodet.
cara79
Den øverste er en trilineatus, den har såkalt hjernemønster på hode. Den nederste er jeg litt usikker på.

Begge bildene er av samme fisk!!
Kanskje det kan være leopardus?
Jeg tror det kan være en leopardus ja, for den er veldig lik de jeg hadde. Dessuten har julii og trillineatus butte neser og denne ser langsnutet ut
skal ta med speilrefleksen ned i kjelleren å ta noen bra bilder av di i alle vinkler!! Mulighetene er flere, vil gjerne vite hva slags art jeg har!
Den første er trilinaetus mens den andre er leopardus. Skjedde akkurat det samme som det som skjedde med deg. Kjøpte to forskjellige arter men ble kalt det samme i butikken.

Se på profilbilde mitt, der har jeg en leopardus.
Ps: disse to coryartene pleier å svømme sammen i stimer i amazonas vilt. Det er derfor de kalles det samme i butikken, fordi de er fanget på samme sted. Mine er vf!
PS IGJEN

I naturen en meget utbredt art, finnes både i Brasil, Ecuador og Peru. Den har svært variable tegninger, noe som ofte kan være forvirrende. Den ferdes i naturen ofte på samme steder som sin mindre slektning C. trilineatus, som er velkjent i akvariehobbyen. Man kan si at C. leopardus er det større og langsnutede motstykket til C. trilineatus.
Mer nært beslektet med C. gomezi.

Livlig stimfisk som bør holdes i gruppe på minst 6 individer. Jo flere i gruppen, jo bedre. Da føler de seg tryggere og er mer fremme.
Plussmedlem
Bettina
Begge bildene er av samme fisk!!

Eeeehhhh, Dan??
milo
[QUOTE=Bettina] Begge bildene er av samme fisk!!

Eeeehhhh, Dan??

Det er mulig jeg har tatt litt feil, at det ikke er av samme fisk! Det er kun 1 i gjengen som er spiss snutet. Har en tråd på NA også! La ut en del bilder, selv om de ikke ble noe bra! Tror det er en som har sniki seg inn i gjengen i butikken, men jeg kjøpte de privat!
Den ene er en leopardus det er jeg sikker på!! Søk i basen!!

Dette er en fin cory art men ikke lett å få oppdrett på!!
Kommer til å gi den ene bort tror jeg!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap