Har kjøpt flekkete pansermaller :

KJøpte meg en corystim i går. En flokk på 10. Så nå håper jeg de vil trives.
Det er flekket pansermalle, husker ikke det latinske navnet.
Men hvordan er normal atferd hos disse. er det normalt at de vil gjemme seg litt baerst i akvariet mellom plantene? Hvor lang tid tar det før de er trygge på å også rote rundt i sanden fremme i akvariet? jeg har satt av en bred stripe med bare sand forran til dem, så de slipper å rote rundt bare mellom plantene. Så jeg håper jo at de har lyst å være fremme i akvariet også Og så må jeg jo ha dem fremme for å kunne studere dem. har lyst å prøve å se om jeg kan se hvilke som er hanner (lengst ryggfinne ?) og slikt.

Så derfor lurer jeg på hva jeg kan forvente av dem fremmover. er det først når de er trygge at de våger seg frem?

De kommer frem for å spise.
Hvordan går det med den nye gruppen din med Corydoras paleatus? Ser det er ca tre uker siden du skrev innlegget, så de har vel begynt å bli litt mere husvarme nå.

Hvor sky eller mye fremme en gruppe Corydoras er, varierer veldig fra akvarium til akvarium. Tank-samboere (andre fisk) kan også ha noe å si, lysforhold, skjulested-muligheter osv osv.

Ellers lurte jeg litt på noe pussig du skrev der:
"jeg har satt av en bred stripe med bare sand forran til dem, så de slipper å rote rundt bare mellom plantene"
Her skjønte jeg ikke hva du mente....? Hvordan kan man sette av en stripe med sand til noen bestemte fisker?
Jeg har rett og slett latt være å plante noe der. Jeg har veldig masse planter i karet, og har pleid å ha runde steiner til pynt. Men siden coryene liker å myldre rundt i sanden, så har jeg latt være å plante noe fremme i akvariet, så de har en brei stripe hvor de kan myldre rundt uten å "kræsje" med planter.

Jeg synes fremdeles ikke de er så aktive. Men de kommer frem når de får mat. Ellers gjemmer de seg mye bak i akvariet mellom alle plantene.
Og så er de aktive når de får nytt vann, da danser de og er artige å se på.

De pansermallene jeg har hatt før har pleid å myldre rundt. Så det kan jo hende at det hadde hjulpet å legge noe steiner forran, og kanskje gjøre det store åpne området litt mindre åpent?

Har også lurt på å kjøpe noen av en annen sort , og se om de kan oppmuntre hverandre til mer aktivitet

har lest det meste i tråden din om oppdrett, og de var virkelig søte de corybebisene
mine ligger mye å gjemmer seg bak planter å slikt.
men når jeg mater kommer de frem og er fremme ett par timer etterpå
fasinerendes fisker. mine la egg 3 timer etter att jeg bytta vann.
senka da temperaturen sirka 1grad
Her har jeg satt nedi noen små sverdplante avleggere, og noen steiner, på "sand stripa" hehe. kanskje de liker at det er litt innhold der og ikke bare sand. Hva tror dere?

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap