Corydoras incolicana eller kanskje noe annet?

Hei!

Jeg har fått tak i 3stk corydoras, solgt som Corydoras Incolicana, men jeg er ganske usikker på om dette faktiskt er corydoras incolicana!
Jeg synes corryen er såpass vakker at navnet ikke har noe å si, men skulle jeg få egg på disse er det jo viktig med rett id synes jeg.
Grunnen til at jeg ikke tror at det er incolicana er den første ryggfinnen som er lys ( skal ikke den være mørk på incolicana? )
Det nærmeste jeg kommer noe som ligner de corryene jeg har er Corydoras ornatus, men jeg er innmari dårlig på corydoras og identifisering, så jeg håper at de bildene jeg legger ut kan gjøre at vi finner ut hva slags corry det er snakk om

[External Image]
[External Image]
[External Image]
C. ornatus er det garantert ikke. Enig med deg i at det heller ikke er C. incolicana.

Mitt tips er C. pulcher.
Jeg er skikkelig dårlig på å identifisere arter i den såkalte Schwartzi-gruppen med Corydoras. Det finnes en hel drøss med arter som har det utseendet, noen med navn og noen med C-nummer eller CW nummer. Så det er plenty av muligheter...

Jeg foreslår at du gransker C. ambiacus litt nærmere. Se på flest mulig bilder fra flere nettsteder.

C-02 ligner også litt. Det samme gjør C-156, men bildene PlanetCatfish hadde var jo elendige (grå og fargeløse).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap