Corydoras orange laser

Hei!
Har noen erfaring med Corydoras Orange Laser?
Så den i dyrebutikken i dag og synes den er utrolig vakker! Nesten som om den er av gull!
Men kjøper ikke bare fisk uten videre, så jeg lurer på om noen har litt erfaring og dele angående denne fisken?
Vet det grunnleggende med at det er ekstremt viktig med sand, hvilken ph og temperatur de skal ha, men ellers ikke så mye...

Takk for svar!
Plussmedlem
Min erfaring er vel at de trives fint opp til rundt 26 grader, kanskje? Er ikke sikker på temperaturen i akvariet deres nå, men den er nok ikke under 25, og de er i ferd med å legge egg, hehe Men de vil trives under 25.

En veldig fin art. Hvilken pH har du, for å spørre? Vil tro at disse gjerne vil ha litt under 7-tallet. Corydoras liker vannet surt.

Ok, men da vil det nok gå fint i mitt kar nå Har ph på 6 for øyeblikket. Er et tomt kar skjønner du Og kan ikke la det stå tomt! Synes de er utrolig fine!
Så morsomt at de legger egg da!
Plussmedlem
De legger ikke egg, men ser tendenser, så bare venter

Har lagt egg før, og skal ikke være særlig vanskelige å få i lek.
Okei
Er det vanlig pris om de koster 200kr. stk, eller er det mye? Vet du det?
Mari Galåen
Hei! Har noen erfaring med Corydoras Orange Laser? Så den i dyrebutikken i dag og synes den er utrolig vakker! Nesten som om den er av gull!:) Men kjøper ikke bare fisk uten videre, så jeg lurer på om noen har litt erfaring og dele angående denne fisken? Vet det grunnleggende med at det er ekstremt viktig med sand, hvilken ph og temperatur de skal ha, men ellers ikke så mye... Takk for svar!:)

Er dette på Tam Alna? så er dette CW 010,men holdet av disse er veldig likt alle andre Corydoraser i Aneus gruppen.
Kr. 200 pr stk er ikke uvanlig i butikk,selv synes jeg det er litt i overkant.

Men dersom du handler hovedsaklig i Oslo vil jeg anbefale et medlemskap i
Oslo Akvarieklubb
Nei, det er på Buddy på CC-Vest
Ja, har vurdert akvarieklubb, men har bare ikke kommet så langt at jeg har meldt meg inn... Men det blir nok til det
Mari Galåen
Nei, det er på Buddy på CC-Vest:-) Ja, har vurdert akvarieklubb, men har bare ikke kommet så langt at jeg har meldt meg inn... Men det blir nok til det:-)

Det er CW 010 det også. "gold laser"
Oja, men hvorfor skriver de Orange Laser CW023 da? For høyere pris?
Mari Galåen
Oja, men hvorfor skriver de Orange Laser CW023 da? For høyere pris?:-)

Hmm! har de fått inn noe nytt? Da må jeg innom for å ta en titt.
Har du sett nøye på bildene i fiskebasen ?
Det er nemlig stor forskjell på orange lasere og gold lasere.
Ta en ekstra kikk og sammenlign med de du så i butikken.

Gold laser har en ganske markert laserstripe på sidene ,orange laser har ikke denne .
Har hatt begge to og det er stor forskjell på de.
Hmmm.. De i dyrebutikken ligner mest på Gold Laser, for de hadde ganske tydelig gullstripe... Men i butikken sto at de var Orange Laser.

Jeg lurer på en annen ting også; kan man ha f.eks. 6 Gold Laser, og 6 Green Laser i samme akvarium? Eller vil det være fare for at de får krynsinger? Har dere noe erfaring med dette?
Butikkene har ikke alltid riktig navn på fiskene dessverre. De bestiller etter lister og regner med at de har5 fått riktig fisk.

Ville ikke hatt disse to sammen da de er ganske like bortsett fra fargenyansene.
Gold laser har forresten vært solgt i butikk som green laser
Jeg ville heller ikke hatt noen av laser-variantene i samme kar, det er for stor fare for kryssninger.
Okei, da gjør jeg selfølgelig ikke det. Takk for svar! Og synd at det er så mye tull i butikkene...
Pratet med Monica fra cc vest butikken på Lørdag,da flere derifra var på akvariedagen vår. Det var ikke noe nytt som var kommet inn,og de som er der er CW10 det vet jeg. Hun skulle sjekke hva som stod skrevet.
Ja, de så mest ut som CW10 også... Men siden det sto "Orange Laser" trodde jeg det var det, for jeg har ikke så mye erfaring med Corydoras
Takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Tor E. Simonsen
Reklame for plussmedlemskap