- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Corydoras sp.black lek???
Corydoras sp.black lek???
Hei og hopp
Har nå hatt mine Sp black i rundt 3-4 mnd. uten noen form for egg legging eller lek.
Mine 2 hunner er nå så runde at de nesten ikke får til å spise. De er helt fulle av egg.
Hvordan får jeg dem til å leke seg??? Har bare 1 hann igjenn og han er ikke interesert i noen lek. Tips mottas med takk =)
Har nå hatt mine Sp black i rundt 3-4 mnd. uten noen form for egg legging eller lek.
Mine 2 hunner er nå så runde at de nesten ikke får til å spise. De er helt fulle av egg.
Hvordan får jeg dem til å leke seg??? Har bare 1 hann igjenn og han er ikke interesert i noen lek. Tips mottas med takk =)
Postet 16.12.11 kl 21:02
Postet 16.12.11 kl 21:17
Ja. Og dette har fungert utmerket på mine adolfoi. Men de sp.black fiskene nekter å innfinne seg med å legge egg. Kan hannen evt. være steril? Gruooen for liten? Er bare 3 gjenlevende medlemmer nå. 2 hunn og 1 hann. Vil eggene etterhvert råtne og bli borte inni magen? For de blir bare større og større (nesten redd de vil sprenges)
Postet 16.12.11 kl 21:20
Jeg antar at hunnene kan finne på å legge eggene alene, uten assistanse fra noen hann, dersom eggsprenget blir for stort. Det har skjedd hos meg :p (med nettopp disse svarte)
Det kan også være en idè å skaffe flere eksemplarer av samme art til gruppen. Det kan ofte hjelpe at det plutselig kommer friskt blod av motsatt kjønn til, da vekkes ofte lekelysten
Det kan også være en idè å skaffe flere eksemplarer av samme art til gruppen. Det kan ofte hjelpe at det plutselig kommer friskt blod av motsatt kjønn til, da vekkes ofte lekelysten
Postet 17.12.11 kl 16:00
Postet 17.12.11 kl 17:27
Har du gruppen i artskar eller har de samboere?
Har hatt to grupper med sp. Black og erfart med disse, at så lenge de har samboere holder de igjen leken. Ny eier av gruppa som jeg hadde fikk lek kort tid etter ankomst i eget artskar, men stoppet da igjen da de fikk samboere.
Du får ha lykke til med opdrettet.
Mvh. Bjørn
Har hatt to grupper med sp. Black og erfart med disse, at så lenge de har samboere holder de igjen leken. Ny eier av gruppa som jeg hadde fikk lek kort tid etter ankomst i eget artskar, men stoppet da igjen da de fikk samboere.
Du får ha lykke til med opdrettet.
Mvh. Bjørn
Postet 17.12.11 kl 17:43
Postet 17.12.11 kl 17:48