- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Gen feil??
Gen feil??
Hei!
Nå har jeg fått 2 kull på forskjellig tidspunkt med samme fiskemor og far
Dette er adolfoi fisker, så vet Dere det
Problemet er at alle ynglene vokser opp med svart lapp over øyet, oransj stripe på hodet, svart rygg finne og svart halerot. De ser akkurat ut som panda fisker, bortsett fra den oransje fargen på hodet.
I tilegg blir alle halene Deres sammenklemte.
Hva har skjedd og hvordan?? De har ikke krysset seg ettersom jeg har sett på hele leken
Nå har jeg fått 2 kull på forskjellig tidspunkt med samme fiskemor og far
Dette er adolfoi fisker, så vet Dere det
Problemet er at alle ynglene vokser opp med svart lapp over øyet, oransj stripe på hodet, svart rygg finne og svart halerot. De ser akkurat ut som panda fisker, bortsett fra den oransje fargen på hodet.
I tilegg blir alle halene Deres sammenklemte.
Hva har skjedd og hvordan?? De har ikke krysset seg ettersom jeg har sett på hele leken
Postet 21.12.11 kl 00:21
Postet 21.12.11 kl 00:30
Postet 21.12.11 kl 01:54
Postet 21.12.11 kl 02:01
Postet 21.12.11 kl 08:12
Postet 21.12.11 kl 09:46
mona oDet er ikke genfeil, du har laget hybrider, dvs kryssninger. Har du to ulike arter i samme akvarium? I så fall syns jeg du snarest bør vise deg å være en seriøs akvarist og et ansvarlig menneske, og sette de to artene i to ulike akvarier!
Mona, det er såååå godt å ha deg tilbake på forumet : =)
Amen
Postet 21.12.11 kl 09:57
Jeg kikket i tråden din nå og der skrev du noe sånt som "personlig syntes jeg adolfoi med en svart flekk ved haleroten er fint"...
Det syntes du sikkert, men det er nok ikke ansvarlig likevel! Hybrider må ikke skapes i akvariehobbyen, rett og slett, sånn er det. Og det er eiers fulle ansvar å passe på at det ikke skjer. Man ødelegger rett og slett en gjeng med fisk, skaper dem slik at de ikke er noen art. Slike eksemplarer må absolutt ikke selges, for hybrider må ikke spres i akvariehobbyen! Det er med på å ødelegge en art.
Flytt de fra hverandre før det blir fler! Det er utrolig viktig. Du vil angre om du ikke gjør det, det er jeg sikker på.
Det syntes du sikkert, men det er nok ikke ansvarlig likevel! Hybrider må ikke skapes i akvariehobbyen, rett og slett, sånn er det. Og det er eiers fulle ansvar å passe på at det ikke skjer. Man ødelegger rett og slett en gjeng med fisk, skaper dem slik at de ikke er noen art. Slike eksemplarer må absolutt ikke selges, for hybrider må ikke spres i akvariehobbyen! Det er med på å ødelegge en art.
Flytt de fra hverandre før det blir fler! Det er utrolig viktig. Du vil angre om du ikke gjør det, det er jeg sikker på.
Postet 21.12.11 kl 09:59
Anders KDe går sammen med Corydoras panda, da, og du ser nok ikke all leken. Dessuten syntes jeg at du skrev i tråden din at du visste at disse krysset seg?
Ja, vet jeg skrev det og jeg trekker det tilbake. Panda fiskene er bare 3 cm, så de er ikke ferdig utviklet enda, dermed er det etter min mening helt umulig at de har stellt istand dette
I tilegg så har jeg alltså sett på akten siden den foregikk på dagen. Da var det KUN Adolfoiene som lekte seg.
Uansett, så har adolfoiene mine lagt egg 3 ganger før. Der også får de spissfinner og svart ryggfinne.
Postet 21.12.11 kl 19:57
mona oDet er ikke genfeil, du har laget hybrider, dvs kryssninger. Har du to ulike arter i samme akvarium? I så fall syns jeg du snarest bør vise deg å være en seriøs akvarist og et ansvarlig menneske, og sette de to artene i to ulike akvarier!
Det er umulig siden de ikke er kjønnsmodne enda. Jeg har sett på akten alle gangene de har holdt på og det er det samme hver gang.
Hannen legger seg ned på seden mens hunnen drikker. Og så klistrer hun eggene sine.
INGEN pandaer er med på dette.
Postet 21.12.11 kl 19:59
Postet 21.12.11 kl 20:36