Hvor mange kan jeg ha i et 54 liters akvarie?

hei hei=)
hvor mange corydoras kan jeg ha i akvariet mitt på 54 liter?
burde det være mye planter eller røtter?
er sandbunn=)

å noen såm vet hvor stor di må være før di begynner å legger egg?
=)
å hvor stor blir di? ser det står 7,5 cm på info om fisken, men har aldri sett en så stor corydoras... blir di så stor i fangenskap?
Sandbunn. fineste biltemasand. eller fineste rådasand.

Du må nok ha litt røtter ja, siden coryer liker å gjemme seg. Sjekk Mona o sin tråd og se på akvariene hu nylig har satt opp. Dette er kar som er designet for corydoras.

Jeg tipper du kan ha ca 6-7 stk i en 54 liter. De burde iallefall være 6 stk siden det er en stimfisk.
Inaktiv bruker
Kommer vell an på hvilken Cory du skal ha, Pygmeene er utrolig nusselige og de kan du ha MANGE av. Vet ikke sikkert antall men 20-25 stk går sikkert. Kan hende jeg tar feil men de er så små. 15 stk går garantert. (Av pygmeene)
Pygmecory'en trenger ikke stor plass. Jeg har nå 40+ stk i en 60 liter etter at de har formert bra på egenhånd og dette går helt fint, de stimer godt og er over alt i hele karet. Virker som de trives på meg...

Jeg hadde også 15 stk (VF og ekstremt små) i en 30l for en tid tilbake. Her så jeg sjelden til dem pga roten og ferskvanntang. Når jeg tømte karet etter ca 1 år så talte jeg ikke mindre enn 75 stk - og det i en 30 liter. 
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap