Flere cory varianter i samme kar?

Har lett litt i trådene og funnet ut flere meninger om dette.
Har selv Tre varianter i samme kar nå, men på sikt skal gruppene utvides og få hvert sitt kar. og har jeg lyst til å ha to forskjellige grupper i 200 literen min. (Må finne en lur måte å få med PHen på) Jeg ønsker i grunnen ingen lek på dem, det blir bare "bonus" i så fall.

Hva er erfaringene her på forumet? Blir det kryssningsavl om de går sammen, eller holder de seg stort sett innen gruppene?

Hos meg holder gruppene seg sammen.
Inaktiv bruker
Hvis du bruker masse røtter og catappa blader så går ph ned.
Du man blande mange coryer sålenge de ikke har samme familie så det blir krysning.
Har en del røtter, men i det karet ligger likevel PH på nærmere 8...

Hvor får man tak i Catappa-blader? Hvordan brukes de? Og er det noen fisk som ikke vil ha de?
Stort sett så liker all fisk Catappa-blader. De er veldig enkel å bruke. Du bare skyller de litt først, for så å legge de rett i akvariet. Da blir de liggende på toppen helt til de har trukket inn nok vann. Da synker de ned til bunnen. Der kan de ligge i flere uker. Men husk på at Catappa blader reduserer PH'en (noe det virker som du allerede er klar over). Så den passer nok ikke for fisk som krever høy PH (guppy, platy). Det du kan gjøre dersom du skal bruke de hos disse fiskene, er å la bladene ligge noen dager i vann, før du legger de i akvariet. Da har noe av effekten på redusering av PH gått ut.

Disse bladene kan kjøpes hos de fleste akvarie butikkene, eller du kan søke her på forumet. Det er flere som legger ut slike blader i annonser.

Stort sett er disse bladene bra for all fisk.
Tipsy
Har en del røtter, men i det karet ligger likevel PH på nærmere 8...:(

Hvor gamle er disse røttene og hva slag? Effekten med senking av ph avtar med tiden.
Hva er ph ut av krana?
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap