Corydoras i hardt vann?

Kunne tenkt meg en gruppe corydoras, men vet at de fleste kommer fra områder med bløtt og litt surt vann. Men er det noen arter som vil akseptere og trives i litt hardere vann. PH på 7,5 og GH på 10-12?
Inaktiv bruker
Hvis du går i fiskebasen og søker på de vannverdiene, får du opp de fiskene som passer, men personlig tviler jeg på at det eksisterer.
Jeg tror det skal gå greit. Det er faktisk registrert lek ved ph 7,6 og dGH 12-14. Det viktigste er at tilvendingen skjer gradvis( bruk noe lengere tid)
All corydoras i fiskebasen er registrert med en dGH på mellom 0-8. Men jeg ville alikevel høre om det var noen her inne med andre erfaringer
Jeg har drettet aeneus og palleatus i pH 7. Har drettet mange andre arter Corydoras, men har prøvd og gi de det vannet de er vandt til.

Men du kan vel senke pH litt ?
Kan ikke senke pH og GH pga sneglene de eventuelt skal bo sammen med
God grunn til og kjøpe ett akvarium til
Men det finnes snegle arter som kommer fra blødtvann lokasjoner også. Jeg hadde tidligere noen store brune eplesnegler fra Amazons.
Jan Gundersen
Jeg tror det skal gå greit. Det er faktisk registrert lek ved ph 7,6 og dGH 12-14. Det viktigste er at tilvendingen skjer gradvis( bruk noe lengere tid)



Som jeg nevner her, så skal det gå bra.
Takk for alle svar
Tror jeg skal prøve meg med en gruppe med C. aeneus.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap