Cory-egg, for første gang :)

Ja da, ja da, jeg vet at mange her har coryegg i bøtter og spann, men det er første gang her hos meg, og jeg bare må fortelle det.
Kom hjem fra jobb nærmere 9 i forgårs og stoppa som vanlig ved karet der pandaene er, og der skal jeg si det var full fart. 14 pandaer i full fres. Vill fart, og så stupdykking inn i javamosen med egg, og ut igjen uten egg.
Middagen sønnen min hadde klar ble slukt, og jeg satt i 2 timer på gulvet og så på dem. Utrolig artig å få se dette. De andre fiskene i karet så mildt sagt temmelig forvirra ut.
Noen av dem var jammen igang igår også. I dag er de rolige ja, bare ser på meg og blunker.
Cory egg er alltid gøy å se blir lagt Wenche, så gratulerer. Drev en del med corydoras tidligere og har vel drettet en ca 15-20 forskjellige arter. For kort tid siden kjøpe jeg cory igjen etter å ha vært uten en god stund. C. Aeneus og C. Caudimaculatus. I helgen overrasket de med å legge en del egg her. Hadde ikke trodd de ville ettersom jeg har en så lav pH som 5! Derfor er det stort sett Apistogramma det går i her. Fortøvrig 13 kar oppe. Legger ved et bilde fra i går og et i dag

Lykke til med klekking og oppvekst av små barte venner =)

Bilde 1 fra i går
bilde 2 fra i dag
Takk skal du ha LOFFA. Ja det var artig dette. Ser jo ikke noe inne i all den mosen, men kanskje det er et lite håp at noen kan klare seg.
Det var jammen mange små "rompetroll" i den isboksen din.
De fiskene dine er jo utrolig flotte. Spennende å følge med på alt som foregår i dine kar.
Flott å høre at du følger meg og tråden min. Med noen kar i hus skjer det som regel noe hver dag, og liker å dele gleden min med andre.

Litt avhengig av hva annen fisk du har i karet, om yngel vil overleve eller ikke. Cory ynglene er ikke akkurat store, hehe, men likevel større enn fleste pareten av mine nyklekkede apisto yngler når de kommer til verden
Jeg får bare krysse fingrene denne gangen, og prøve å være forberedt ved en senere anledning.
Har en mistanke om at "enkefru" dverg gurami kan jafse i seg det meste. Virker ikke akkurat kresen.
Mini-pandaer
Jammen ser det ut til at noen har klart seg. Etter at jeg nå i flere uker stort sett bare har fått til å mate fiskene pga. en skadet hånd, fant jeg idag ut at den fungerer såpass bra at jeg ville prøve å få rengjort filteret på 112-literen. Kom på at jeg ikke skulle tømme vannet i bøtta rett i do, og takk for det. Tømte gjennom en hov og der er det noe som rører på seg.
3 små mini-pander på ca 1 cm. Og for liksom å være sikker på at det ikke var flere silte jeg alt vannet gjennom ei fin sil. Da dukket det opp 6 små sytråder med øyne på. hadde de oppi karet igjen og så at de pilte inn i javamosen. De største farter omkring og ploger i sanda, så får håpe de vokser opp. Sytrådene får bare holde seg inni mosen til de blir større.
Og på innsuget til filteret er det satt på svamp.
Hva er det som gjør at godt voksne folk blir tussete når det dukker opp sånne småttiser?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap