100 kr for en sterbai - er det dyrt?

Hei! Den lokale dyrebutikken kan bestille inn Corydoras Sterbai, men de tar 100kr per stk, og det syns jeg var litt i dyreste laget siden det er stimfisk, for da blir det fort en del. Er det normal pris på sterbai i butikk? Prøver å finne noen som selger i nærheten/sender her på forumet men ingen lykke hittil...
Har sett de i butikk fra 49(små) til 179(store), så da er vel 100 sånn midt på treet da, om de ikke er alt for små er det ikke så ille.... Men, jeg har en kammerat som har lagt ut en leksgruppe med stoore sterbai, som har lekt mange ganger og han har vel solgt en del yngel her og på noen auksjoner, så om du ikke bor for langt unna er de fortsatt til salgs.
Bor i nærheten av Ålesund..
Sterbaien her koster alt fra 59 kr til 80 kr stykke. Det er da forskjellige plasser i Østfold. Valgte å kjøpe den billigste da det var bedre kvalitet på alt av fisk og at det var mer kunnskap. Der jeg kjøpte ble det også gitt litt mer rabatt om man kjøpte 10 stykker (det gjelder mye av fiskene der).
Er litt dyrt, men absolutt ikke ille. Er verre når de er priset til 249,- stykk og oppover, som jeg har sett i butikk med mine egne øyne
Husker for 10 år siden, da kostet de 169 i den lokale sjappa. Jeg jobbet i USA og betalte 2 dollar / 12kr stykke. Jeg kjøpte 250 corydoras og tok med meg hjem. Rundt 80 var sterbai.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap