Corydoras adolfoi, oppdrett anyone?

Heisann. jeg har nettop satt inn ett 63 liters oppdretts kar.
Kunn startet opp og skal ha inn 8 stk adolfoi her, men ingen nære dyrebutikker som har disse inne. er det noen som har oppdrett i nærheten av Drammen, N.Eiker ??

Fikk kjøpt meg 8 stk i dag weeee
Tusen takk virkelig fine å se på! Noen som en gjennomsnittlig levealder på corydoras eller hos adolfoi? Flere av de var ikke full størrelse på ennå

Vil gjerne legge inn bilder osv gjevnlig her men har bytta ut pcen med en iPad og disse kan man f... Ikke dele bilder på dette forumet med?! ((( =nedtur.
Corydoraser kan bli veeeeldig gamle ,vet ikke akkurat hvor gammmel ,men får de riktig stell så har man dem i mange ,mange år fremover.
Har selv noen Sterbai som har vært i 5-6 år hos meg og de var godt voksne da jeg overtok de ,regner de fremdelers som undommer

Du kan ikke ta bilder med mobilen da ?
Limanovember
Vil gjerne legge inn bilder osv gjevnlig her men har bytta ut pcen med en iPad og disse kan man f... Ikke dele bilder på dette forumet med?! :(((( =nedtur.

Lag deg konto på www.photobucket.com og last ned appen deres, så får du lagt ut bilder
Genialt. blir det url linker til bilder da eller? får sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. tusen takk
Nå har en dødd allerede... Pottetett filter. Dette var noe som fulgte med kartet jeg kjøpte brukt... Tror jeg må kjøpe nytt ett... Forslag til ett nytt filter med bra strømning til en billig penge som passer til corys? 63 liter.
Fikk med Eheim 2008...
Jeg bruker Tetratec 600 i to av mine 63L som for tiden er lettere overbefisket. Utvendig filter, komplett med filtermateriell (selv om noe kan byttes ut for å forbedre filtret ytterligere). Nå er jo "en billig penge" relativt, men jeg mener absolutt at det er verdt prisen. Særlig med tanke på hvor lite vedlikehold det er. Sett på en filterkloss på innsuget og bytt den ut etterhvert som den går tett. Da må du kanskje åpne filteret to ganger i året.
Omvei, kan nok hende jeg drister innom webzoo i morra på vei hjem. Er det lik pris Internett som i butikk? Må ha nytt filter.. Vil ikke drepe all den nydelige fisken.
Jeg endte opp med en tetratec ex 600 det var deilig å få satt på rommet nå er det bare å nyte det! Takk for hjelpen
Håvard M
Noen som en gjennomsnittlig levealder på corydoras eller hos adolfoi?

Jeg er medlem på Corydorasworld, og der ferdes en del veteraner når det kommer til Corydoras. Der kunne jeg engang lese om en akvarist som hadde samme Corydorasen etter 42 (!) år!! Nesten utrolig. De kan altså bli flere tiår gamle med godt og riktig stell og ikke noe uventet inntreffer (sykdom eller medfødte skavanker som ikke viser seg før etterhvert).
Leste ellers om folk som hadde f.eks 17 år gamle Corydoras og så videre.

Men det er jo ikke noe ukjent fenomen at maller kan bli gamle, og siden Corydoras er maller de også, så....

Takk for info
mona o: du er grunnen til jeg har kjøpt meg ett eget kar til corydoras adolfoi, inspirerende rett og slett
Oiii, de blir virkelig så gamle hvis du steller pent med de ja. Skal passe godt på de med vannbytte hver dag. Prøver meg fram med litt tubifex nå for å få de litt runde og fine. Er litt skralle fra butikken jeg var i.. Ser ut som de trives!
http://i1055.photobucket.com/albums/s501/limanovember123/8f9ff746.jpg
Her er ett kjapt bilde
Hva er normalt av corydoras å hente luft? Synes det virker som de gjør det litt ofte! Skal jeg invitere en luftstein inn, eller ta tiden til bruk og vente å se?
Har lurt på om det er smart av meg å bytte ut innsuget på filteret med ett luftfilter?
Har det sine fordeler?
http://webzoo.net/default.pl?showPage=500
Noe av det her?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap