Roterer mens den svømmer

har en corydoras som nå idag har begynt å rotere mens dem veldig raskt svømmer opp og ned og rundt i karet mitt. når den ikke gjør dette ligger den på siden eller opp ned. er dette vanlig? isåfall hvorfor gjør den dette?
(Redigert: nå leste jeg hele posten skikkelig)
Høres ut som den er syk og har sine siste krampetrekninger spør du meg. De andre er ok? Ta en sjekk av vannverdiene.. Er den skadet?
De to andre jeg har er helt friske og fine. Vannverdien logger på ca7. I dag ser det ut som den har mistet litt farge også.
Inaktiv bruker
nitritt var det første som slo meg, bytt vann, 30/40% ut uken.
Okei. Den var død når jeg kom hjem i dag :/ men bytter vann allikevel. Men bør jeg bruke akvasafe i kartet mitt?
Inaktiv bruker
Jeg bruker aquasafe uansett.
Men ph er ikke det eneste du må teste, du må teste nitritt, og hvis du har råd kjøp ammoniakk og nitrat tester, hvor lenge var det siden du byttet vann? har du innkjørt filter?
Jeg byttet 30% for 2 dager siden. Okei, da får jeg vel se på det.
Inaktiv bruker
Er filter innkjørt? Hvor stort er akvariet, hvor mange fisker?
Karet er 30 liter. Hadde to pansermaller, 3 guppyer, og to platy. Vet når at dette er i det minste laget, men fikk ikke vite det i dyrebutikken... Så er på utkikk etter ett større. Ja filteret er innkjørt.
Inaktiv bruker
Du har også forskjellige arter som trenger forskjellige vannverdier.
Det er lurt å sette seg inn i hva fiskene trenger av vannverdi. Du bør skaffe deg et vanntestesett. Guppy og Platy går fint sammen, men Coryer "Pansermaller" passer ikke sammen med dem. Så bør du skaffe et akvarium så stort som mulig. 150L+
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap