Hvor mye mat?

Jeg lurer å hvor mye mat jeg skal fore med, om jeg overforer eller ej, da jeg er litt usikker og derfor vil spørre dere andre her hvilken mengde dere forer deres Coryer med. Jeg bruker Tetra Tabimin, stort sett, av og til hvite mygglarver, og krill, men favoritten deres er absolutt Tetra Tabimin. De bryr seg faktisk ikke så veldig om hvite mygglarver og krill.

Jeg har 18 corydoras i karret og forer 3 ganger pr dag, 1 Tetra Tabimin synketablett pr gang. Er dette for lite? De spiser veldig sakte, derfor forer jeg lite av gangen og heller 3 ganger pr dag. Men, de er jo alltid sultne liksom, virker det som

De vokser bra og har blitt skikkelig store på kort tid siden jeg kjøpte dem, så det er sikkert nok mat, men jeg vil gjerne vite hvor mye dere andre forer fiskene/coryene deres?
Det er stor forskjell på Corydoras-maller. For eksempel blir C. pygmaeus bare 3 cm lange, mens f.eks. C. robustus blir over 10 cm lange. Naturlig nok har disse to Corydoras-artene forskjellige krav til fôrmengde. Med så store variasjoner innenfor slekten, blir det vanskelig å gi generelle råd om mengde.
Ok.. Jeg får bare prøve å tilpasse mengden etter hvor mye de spiser her da
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Kaste
Reklame for plussmedlemskap