Fisk i tillegg til corydoras panda

Jeg har nettopp fått et akvarium på 60 l. i hus som jeg skal i gang med å kjøre inn, så fortsatt god tid før noe fisk skal inn.

Jeg har nå forelska meg litt i pandaene og har veldig lyst en stim med disse etterhvert. Hvor mange av disse vil være greit på 60 l?

I tillegg kunne jeg også tenkt meg noen små fargerike stimfisk til å fylle "tomrommet" i øvre/midtre sjikt. Hva ville da kunnet passet med pandaene? Har bl.a. sett litt på cherrybarber, men jeg er åpen for andre forslag =)

Panda osv
Heisann.

I og med at panda'en er en ganske liten cory, så kan du fint ha en gruppe på 6-8 stykker i en 60-liter. Pass bare på at det blir mest mulig åpent på bunnen, så kan de rote rundt og grave i sanda sånn som cory'er gjør. De kan mikses med nesten hva som helst, så lenge medinnbyggerne ikke er aggressive og har samme krav til vann/ temperatur. Cherrybarbe ville jeg kanskje styrt unna, da barber generelt er bunnorienterte og da vil konkurrere med pandaene om plassen på bunnen. Gå heller for noe annet som holder seg i midtre eller øvre sjikt, er masse å velge mellom! De fleste tetraer, Nannostomus-artene og rasboraene er arter som stort sett holder seg midt i vannsøyla.

Knut A
Takk for svar =) Blir nok å bruke litt tid på å bestemme meg for fisker Har tross alt god tid til akvariet er innkjørt. Gleder meg i det hele tatt til å komme i gang med akvariehobbyen igjen. Merker at selv om akvariet ikke er i gang en gang at litersyka sniker seg på. Den begrenser seg "heldigvis" av seg selv pga både plass og økonomi. Hvis ikke hadde det fort blitt mange store kar... Har alt for masse fisk jeg kunne tenkt meg å ha en gang. Men jeg får starte i det små
Uff.. Ble nesten verre dette av å sette seg ned å se på flere fisk. Var jo masser av flotte små fargerike tetraer som passer sammen med pandaene. Mistenker at avgjørelsen til syvende og sist blir å komme an på hva jeg faktisk har mulighet til å få tak i her.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap