Corydoras sterbai egg

Hei!

Nå har jeg spottet noen corydoras sterbai egg! Bare fire stk+ ett som sitter fast i munnen på en guppy... men det jeg tenker på da er at: skulle det ikke ha kommet flere egg? 5 stk til sammen som jeg har sett.

Men jeg tok ut de fire som var mulige å ta ut, men disse festet seg såvidt til plastboksen som jeg skulle putte dem oppi, så skulle jeg flytte litt på eggene, så de kom litt høyere noen minutter senere, og da ville de ikke feste seg lengre. Har tre L-144 i karet som jeg vet kan ha spist mesteparten, og det virker jo som at endlersen/guppyene også spiser av dem.
Har 14 sterbaier.

Er det lurt å flytte disse over i et annet kar? HAr bare ett på 125 liter, men kan jo prøve å mase meg til ett på ca 50 liter som jeg kan ha på rommet? (er 14 år gammel.)

Også er det denne luftepumpen; den bråker noe voldsomt, man kan jo ikke få sove om natta... og hvordan holder man temperaturen jevn i boksen med eggene og etterhvert ynglene?

Takk for fremtidige svar!
Vis du legger til daniel.anthonsen på skype, kanskje vi kan chatte om corydoras?
16 år gammel gutt fra trondheim
Jeg bruker en når jeg plukker egg. Denne henger jeg i karet med lufte stein og på den måten beholder tempraturen på eggene. Og jeg skifter alltid vann med vann fra karret.
Stort sett alle fisk vil spise egg dersom de får tak i dette.
Ok, og når vil de legge egg neste gang da?

Ser ut som at den Jan Gundersen bruker til å ha eggene i kan være en god løsning, men når de klekkes, har du fortsatt ynglene oppi der? Blir det ikke et bakteriebelegg på bunnen av boksen?
nå har noen av dem fått røde øyne... er det normalt?
Det høres litt rart ut hvis du ikke har albinofisker ?

Et annet alternativ til fiskesamler- boksen er denne breedingboxen ,med denne slipper du å bytte vann da det skjer automatisk

Øynene er normale igjen nå

Men den breedingboxen så velig kul ut! Har man den oppi akvariet? For jeg har et juwel 125 kar, så den kan liksom ikke henge på siden...
Normalt henger den på utsiden av karet .Men jeg ved en anledning der det ikke gikk an ,festet den med sugekopper på innsiden av karet.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap