C.aeneus har lagt egg, hva nå ?

har vert vekke hele helgen og kommer hjem til akvarieglasset dekket av egg, flyttet de fleste i fødeboksen med luftestein under, men noen som har noen "survival" tips ?
?
flyttet eggene over i 28 literen med luftpumpe og hele pakken, men fikk ikke eggene til å henge på glasset -.-
Klekket
Da var eggene klekket ,ser mange små pansermaller som svømmer rund nå,noen tips til mat eller noe annet. ?
De har plommesekk en dag eller tre, men jeg kjenner så godt følelsen at jeg kaster alle råd jeg fikk selv over til deg. Artemiaklekkeri eller mikromark-kultur eller Liqui-fry har man jo ikke i en sådan stund, Ian Fullers råd er det beste når det haster - filtergrums!

Eller en ordentlig grisete Javamosedott hvis du har det. Mye godteri for bittesmåttinger i sånt, og så får de gjemt seg litt så de ikke stresser vekk matpakka si før tiden.

Bananskall i vindusposten til den blir brun og opp i et vannglass til vannet blir hvitt, det er infusorier de også kan spise, men det tar jo litt tid. En bittebitteliten bit hardkokt eggeplomme utgnidd....

Og så ut i Bergen by på jakt etter avskallede artemiaegg i morgen, som du bløter opp og gnir mellom fingrene før du lar dem synke til bunns. Tror jeg det var. I morgen tidlig er sikkert fler enn meg våkne så du kan få råd av noen som faktisk har klart oppdrett på Cory. Jeg har også det, men det var ikke fordi jeg visste hva jeg gjorde. De klarte seg helt selv i bunnen av en bøtte med grisete Javamose og filtergrums. Uten luftesten eller vannskift eller noe som helst. Litt flaks skal man ha
Hei! Gratulerer med coryyngel!
Jeg har også nettopp fått egg og yngel, bare en uke siden, og har jeg fått utrolig mye hjelp inne på den personlige akvarietråden min.
Besøk den gjerne; det er erfarne oppdrettere som har gitt meg gode råd. I dag ser jeg at jeg har vært for raus med foret.

Min peronlige tråd heter Ninas akvariehverdag.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap