Trigge corydoras elegans til å leke

Noen som har en ide til å trigge dem til lek? Har tre hunner og to hanner. Den ene hunnnen er proppfull av egg! Ph rundt 7 og 45 liter (artsakvarium)
Fôr dem godt i forkant av vannbytte med frossentfôr for artemia og mygglarver, deretter gir du dem et 30% kaldtvannsbytte og senk ph'en litt i samme slengen. Fôr deretter med røde mygglarger og de pleier å ligge egg innen 36t...

Det fungerte så og si ukentlig med min gamle gruppe. Mine la stort sett eggene under blader, i ettetid ble min gamle Elegans gruppe ID'et til å være C126 som er en del av Elegans familien. Så jeg vil tro det er mye det samme som vil gjelde for dine også.
Forresten det er 24 grader i vannet. Hvor mange grader skal senkes når jeg skal ta kaldtvannsbytte?
Hr aldri brydd meg med det, bruker kun iskaldt vann rett fra springen. Fungerer bra her, men jeg har mine i 26 grader og bytter da 30-40% av gangen...
Skal ikke det kalde vannet blandes med varmt vann? Bare kaldt vann fra springen?
Blir ikke kaldtvannsbytte om du blander det kalde vannet med varmt vann fra springen....
Enig, Lars!
Tusen takk for svar!
Du får prøve deg frem så finner du raskt ut hva som trigger gruppen din best....
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap