- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Hvor mange
Hvor mange
Postet 04.11.12 kl 19:28
I min 180 liter har jeg 2 sp black (2 døde dessverre), 9 metae og 9 haraldschultzi. Dette er coryene jeg har. Ellers har jeg 5 sølvhai og 2 maller og 2 blågurami og 1 scalare og 1 nigeria killi. Det er plass til minst en eller to grupper til av coryer her, men jeg har mer lyst til å utvide gruppene. Og du har jo en del større akvarie enn meg, 80 liter så du har nok plass til noen ja
Postet 04.11.12 kl 19:37
Postet 04.11.12 kl 19:44
Postet 04.11.12 kl 20:07
Det går med ei gruppe til, men det er bedre å øke gruppene med de du har, for jo flere jo bedre. Coryer vet nemmelig veldig godt hvilken art de tilhører, så man kan ikke si at "cory er cory".
Velger du en art til, så er det viktig at de er helt annerledes enn de du har, slik at du slipper eventuelle hybrider.
Ser du har kardinaltetra sammen med guppy/platy. Det er ingen god match, siden kardinalene vil ha bløtt/surt vann, mens levendeføderne vil ha hardt/basisk. Coryer trives best i "tetravann", så foreslår at du bytter ut guppy/platy med noen som også liker surt vann.
Velger du en art til, så er det viktig at de er helt annerledes enn de du har, slik at du slipper eventuelle hybrider.
Ser du har kardinaltetra sammen med guppy/platy. Det er ingen god match, siden kardinalene vil ha bløtt/surt vann, mens levendeføderne vil ha hardt/basisk. Coryer trives best i "tetravann", så foreslår at du bytter ut guppy/platy med noen som også liker surt vann.
Postet 04.11.12 kl 20:12
Postet 04.11.12 kl 20:16
Postet 04.11.12 kl 20:20