Hvor mange

Hei. Har 5 albino og 5 melini coryer . Har lyst på fler. Bør jeg ta fler av samme eller kan jeg ta en annen sort? Hvem av de jeg har er lettest og få i lek ? Hvor mange fler kan jeg ha? Har 260 l. Med 40 kardinal tetraer ,3 platty og 6 guppy.
I min 180 liter har jeg 2 sp black (2 døde dessverre), 9 metae og 9 haraldschultzi. Dette er coryene jeg har. Ellers har jeg 5 sølvhai og 2 maller og 2 blågurami og 1 scalare og 1 nigeria killi. Det er plass til minst en eller to grupper til av coryer her, men jeg har mer lyst til å utvide gruppene. Og du har jo en del større akvarie enn meg, 80 liter så du har nok plass til noen ja
Da er det mulig det blir noen til av de jeg har og en type til
Personlig ville jeg valgt å ha kun to store grupper Corydoras i karet. Jeg synes fort det kan virke "rotete" med mange ulike grupper svindsende om hverandre på bunnen.
Selv har jeg en 250 liter med ganske mange C. sterbai og C.atropersonatus, og det er et flott syn
Det går med ei gruppe til, men det er bedre å øke gruppene med de du har, for jo flere jo bedre. Coryer vet nemmelig veldig godt hvilken art de tilhører, så man kan ikke si at "cory er cory".

Velger du en art til, så er det viktig at de er helt annerledes enn de du har, slik at du slipper eventuelle hybrider.

Ser du har kardinaltetra sammen med guppy/platy. Det er ingen god match, siden kardinalene vil ha bløtt/surt vann, mens levendeføderne vil ha hardt/basisk. Coryer trives best i "tetravann", så foreslår at du bytter ut guppy/platy med noen som også liker surt vann.
Hm. Flere dyrebutikker som har sagt at det går helt fint... Noen forslag til hva ? Ellers tror jeg det ville blitt fint med bare cory og kardinaler også. Skal kjøpe fler av de jeg har, så får jeg se senere. Er bare det at det er så mange sorter man har lyst på
Da kjøper man flere kar
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap