Panda corydoras yngel

Mannen min og jeg er nybegynnere med akvarium, og har bare hatt akvarie i ca 2 mnd. Men vi er så heldige å ha panda yngel! Det er SUPER stas! Jeg har noen spørsmål om dette.

Jeg kan se 2 små (men usikker på antall) som gjemmer seg bak en stor rot. På siden av denne rota, er det en panda som til stadighet har sin plass. Ser ut som om den passer på? Vet noen om dette er tilfellet, hvor lenge de gjør dette og om det er hunnen eller hannen som evt passer de små?

Kan dette være et tegn på at bebisene er i live og har det bra? Det er jo til tider svært vanskelig å se dem, og da blir jeg litt bekymret.
Corydoras passer ikke yngelen sin i det hele tatt, så det er nok bare tilfeldig at en voksen har funnet seg plass rett ved siden av der yngelen ligger. Det er vel rett og slett bare en attraktiv, fin plass for Corydoras da

Corydoras spiser ofte egne egg og nyklekte yngel, de vokter ingenting, dessverre. Noen spiser dem, noe spiser ikke men lar egg og yngel få være i fred. Tilfeldighetene råder og det varierer fra gruppe til gruppe om de er eggspisere/yngelspisere eller ei.
Det er som oftest helt nyklekte yngel som spises, den første uka eller noe slikt. Etterhvert som de vokser blir de for store til å anses som føde for de voksne
ok. Yngelen vår er kanskje rundt 14 dager, så da håper jeg de får være i fred. De begynner kanskje bli for store til å bli sverddrage mat også? Stoler ikke helt på den.

Har hørt at det er vanskelig å få panda yngel til å vokse opp, så det er litt spennende. Vi har jo aldri gjort dette før. Men jeg må si at akvaforum er til stor hjelp, og Mona har mye fin informasjon og gode råd!
fiskefjeset
......De begynner kanskje bli for store til å bli sverddrage mat også? ............. Har hørt at det er vanskelig å få panda yngel til å vokse opp, så det er litt spennende. .......

Sverddragere varierer jo i størrelse, men det kan bli en ganske stor fisk, så de utgjør nok en reell fare for små yngel en stund om sverddrageren er velvoksen, ja.

C. panda yngel er ikke noe mere vanskelig enn andre c-yngel å få til og vokse opp, tvertimot. De er ganske enkle, synes jeg, de spiser det de blir tilbudt og vokser i greit tempo.
Lykke til med dem! Det finnes ikke søtere yngel enn Corydoras-yngel, med sine små strittende barter, perfekte kopier av de voksne
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap