Nematol og cory

Noen som har erfaring med medisinering med Nematol (mot innvollsorm) med Cory i karet? Det står at de "kan reagere følsomt", lurer på hva de legger i det...?
Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt dessverre, men nå ble jeg nysgjerrig. Siden jeg selv har mest sansen for Corydoras vil jeg gjerne vite svaret, jeg også. Ville vært meget interessant å vite!

Medisinen du nevner selges også hos tyske Aquaristikshop og iflg vareteksten der er virkestoffet i medisinen "a patented Emamectin/solvent complex", som det [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=386935+*+386936&userid=yqTLpYLUFn703kZxCAHCEIWDqJYQMsyfXKu&t=temartic_e]står her hos Aquaristikshop[/URL].
De skriver ingenting om at Corydoras er ømtålige for medisinens virkestoff der, men det står altså i bruksanvisnings-vedlegget?

Er det ok for deg om jeg poster spørsmålet ditt på britiske Corydorasworld, og spør om de er kjent med at virkestoffet i medisinen kan være farlig for Corydoras? Selve medisinen vet jeg ikke om selges i Storbritannia, men virkestoffet kan jo være kjent for dem siden det sannsynligvis brukes i andre medisiner hos andre produsenter også.
Les litt (på norsk) om virkestoffet Emamectin her.

PS! Viktig; står det spesifikt at CORYDORAS er ømtålig mot denne medisinen, eller står det maller/catfish generelt?

PS! Jeg har postet et innlegg på Corydorasworld og spurt om noen kjenner til at Coryer er sensitive til virkestoffet.
Det står at det gjelder maller og smerlinger, ikke spesielt Cory nei... Men etter jeg postet innlegget, leste jeg i en tråd her at noen hadde behandlet Cory med det så nå har jeg puttet det oppi!
Skal fortelle hvordan det gikk etterhvert
Det var egentlig det jeg trodde. Det er nemlig velkjent at skjell-løse fisk som botia (smerlinger) og L-maller som har "hud" og ikke skjell, kan være sensitive mot visse medisiner. Men jeg har aldri hørt at det gjelder Corydoras (som har benplater, ikke skjell).
Aha er det sånn det funker! Jeg er ganske fersk i faget Da bekymrer jeg meg ikke for coryene Her er tråden jeg fant i stad http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=60232&message_id=490554#490554
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap