Panda mat

Hei bare lurte hva burde jeg fore C. panda? prøvde pleco tabletter men det vet jeg ikke om de spiste den ble borte, men jeg tror den forsvant i sanda... flakfor var det ikke tale om.
Plussmedlem
Hva slags pleco-tabletter?
De pleier å tusle rundt og spise flakfor som havner på bunnen, de fleste fisker spiser dette. Men kommer vel litt an på hva slags her også..
Har du noen andre fortyper du kan prøve?
JBL NovoTab er en slager her. Samme med Tetra Discus. Diverse frossenfor pleier også å være snadder...
Gard Johansen
Hei bare lurte hva burde jeg fore C. panda? prøvde pleco tabletter men det vet jeg ikke om de spiste den ble borte, men jeg tror den forsvant i sanda... flakfor var det ikke tale om.

Pleco-tabletter er vel for mere tre-spisende og grønt-etende maller med suge-og raspemunn? Det er vel ikke riktig type tablettfôr til de myke munnene til pansermallene.

De spiste pleco tablettet sammen sabaji'en, og litt flakfor i dag.
DU bør kjøpe tablettfôr som er mer egnet til pansermaller enn pleco-tabletter. De (pansermallene) har et helt annet kosthold enn plecoer, og en helt annen munn å ta til seg føde med.
Hva heter de? hvor for jeg kjøpt de, så ingenting i dyrebutikken.
Tetra Tabi-min (synkefor/tabletter) er favoritten til mine coryer, uansett art.

Merkelig nok vil ikke mine ha hvite mygglarver, som coryer visstnok skal elske.
Jeg har også foret litt med Aquatic nature, Tropical energy food, granulates. strl M.

Dette er ikke spesielt for corydoras, men de elsker det foret også.

Det er små granulater som jeg synes er ok for da trenger de ikke slåss om maten liksom..
Plussmedlem
Jeg gjentar, hva slags pleco-tabletter er det du snakker om?

Det Mona tenker på er vel heller pleco-wafer, mange "pleco-tabletter" som løser seg finfint opp til cory. Flere av de forstøver omtrent helt når de løser seg opp.
Unnskyld, så ikke innleget milo xD
Det står "Tetra Pleco Tablets"
og de løser seg opp, de spiser den ihvertfall.
Gard Johansen
Unnskyld, så ikke innleget milo xD Det står "Tetra Pleco Tablets" og de løser seg opp, de spiser den ihvertfall.

Javel, men det betyr ikke at det er den riktige maten for dem. Deres kosthold bør som sagt bestå av litt annen føde enn det en "pleco" sitt gjør, mer trefiber o.l. i kostholdet til sugemallen.
Jeg ville satset på noe som inneholdt ikke fullt så mye grønt og trefiber, mer kjøttbasert (insekter) til corydorasene.

Plussmedlem
---->Mona
Du snakket om raspemunn kontra sugemunn, og "den myke munnen til coryene" Derfor skrev jeg som jeg gjorde, ikke utfra hva kostholdet bør inneholde.

Mange cory er veldig glad i diverse grøntbasert, men med tanke på naturlig kosthold er f.eks JBL NovoTab nok bedre egnet...
Milo, det la jeg ikke merke til Jeg skrev til Gard uten å legge merke til ditt svar.
Skal på dyrebutikken etter jobb idag, skal se hva de har. Jeg vet att de har ett kjøleskap med frossenfor, jeg husker de hadde oksehjerte, artemia, og røde mygglarver, hva burde jeg kjøpe? skal og kjøpe en liten boks med discus granulat og se om de liker det )
Plussmedlem
Dafnier eller cyclops om de har det... Kanskje røde mygglarver.... IKKE oksehjerte....
Har vært på butikken nå, og de elsket discus granaten! Mygglarver skal de få som snacks på fredag, prøvde en og de likte det
Blir vell mer "granulat" ville ikke puttet en granat oppi...
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap