Når slippe cory babyer i akvariet?

For 3,5 måneder siden så klekket det masse Cory egg her, disse har jeg i en isboks, nå lurer jeg på når jeg kan flytte de over i akvariet? Og er det noen spesiell måte man må gjøre dette på?
Det kommer litt an på hvilke andre fisker du har i akvariet, men 3½ mnd gamle burde de ha litt størrelse og ikke stå i akutt fare for å bli spist.
Bruk god tid, gjerne et par timer, på akklimatiseringen til akvariet, hvis de tidligere ikke har hatt vann derfra.
Vi fyller vann over fra akvariet i isboksen Har Cory, Otto, Kardinal Tetra, Platy og Ancistrus.
Er de 3,5 måneder gamle er de ungfisk, og normalt sett salgsklare om en måneds tid. Uansett kan ikke så gammel fisk gå i en isboks hvis de har hatt noenlunde normal vekstrate, etter min mening. Jeg tror dessverre jeg hadde avskrevet dine fisker til å bli store flotte individer, men jeg har jo ikke sett dem.

Men hva er egentlig størrelsen på dem? Og hvilken art er det?
Nå aner jeg ikke hvor store det egentlig burde vært nå, dette er det første gangen jeg har fått yngel på Cory. De er vel 2-3 cm kanskje?
Eller det hørtes litt stort ut. Aner ikke hvilken art det er, for jeg har flere arter i akvariet.
mej
Eller det hørtes litt stort ut. Aner ikke hvilken art det er, for jeg har flere arter i akvariet.

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente. Ser du ikke pga yngelen har kamuflasjefarge, eller vet du ikke hvilken art yngelen er, fordi du ikke vet navnet på foreldrenes art?

Hvis du ikke kan se på yngelen hvilken art det er nå, så er det ikke 3½ mnd gamle ennå. Corydoras yngel bruker å få "voksendrakt" når de er..tja, 6-7 uker gamle, så ser man hva slags art det er ganske tydelig. Kan ikke komme på noen arter jeg har drettet der det ikke har vært synlig hvilken art de er i den alderen.
De ser ganske blanke ut egentlig, og de klekte 7 september. Men antar at det er Corydoras aeneus albino som er foreldrene.
Jeg er ikke sikker på hvor lange de er, men så er jeg veldig dårlig på å ta mål av ting med øynene.
"Blanke", det vil si hvite antar jeg, ja da er det nok 'Corydoras aeneus Albino' som er foreldrene
Når jeg fikk de i karet, så er de blanke (ser nesten gjennomsiktige ut) og svart/grå flekkede på hodet og toppen av kroppen. Og ligner ikke på noen av det jeg har.
Det høres ikke ut som albinoene jeg har i alle fall. Har du bilde av dem?
Hadde vært interessant å se bilde av disse ja, for den beskrivelsen minner meg ikke om noen Corydoras jeg har sett før. "Blanke" og "gjennomsiktige" med flekker på hodet bare? Nei, det ringer ingen bjeller

Kunne du prøvd å ta bilder av dem?
Skal prøve å få det til. Har bare sett de et par ganger etter jeg slapp de i akvariet. Men etter å ha sjekket, så må det være enten Aeneusene eller albinoene som må være foreldrene, for de andre Coryene kjøpte jeg etterpå.
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Stavem Aagnes
Reklame for plussmedlemskap