Hvor mange duplicareus/adolfoi i en 600liter?

180cm X 60 cm bunnareal

ca 600 liter volum

Skal ha en stim med rødmunn, en gruppe scalarer, og kanskje et ildbukpar, ellers blir det sikkert noen Ancistrus ++

skal ha en gruppe Duplicareus, eller Adolfoi.. (til nød Panda

hvor mange bør jeg ha i denne gruppa..?

Bør, kan eller vil? Hadde jeg hatt en 600 liter, hadde jeg uten å nøle utstyrt den med en gruppe på minst 30 Corydoras adolfoi (eller Duplicareus)

Ikke ha C. panda, de vil ikke ha det så varmt som scalarene vil ha det. Går de for varmt over tid, dør de mange år for tidlig.
bør/kan

Vil ha størst mulig stim som trygt kan gå i en tank på den størrelsen..

Hadde i utgangspunktet tenkt 40.. er det litt mye for 600 liter?
Jeg tror det går fint med 40 også, men jeg ville ikke slå deg helt i svime med antallet Hehe!
Jeg kan bare si; bruk øynene og se om det ser passe ut ifht arealet de har på bunnen, og fisketettheten i karet ellers. Sunn fornuft og du finner nok et passende antall.

Men 40 er nok fint
PS! Det er mulig du har tenkt på dette selv i forkant,men jeg nevner det for sikkerhets skyld:
husk at 40 nye fisk, bang på en gang, vil utgjøre en enormt brå og stor belastning på filteret, noe som kan gi oppblussing av nitritt. Vær obs på det og stå klar til å bytte vann. Nå er jo 600 liter en del liter å spe ut den økte forurensningen på, men likevel... you never know
Hadde det vært mulig kunne du kanskje gjort innsettingen av 40-gjengen i to omganger, med en ukes mellomrom? Just in case?
hmm.. godt inspill.. skal ha i bakhode
Kanskje også noe å tenke på når stimen på 100 rødmunnstetra skal inn..
Inaktiv bruker
Hei Are! Kan se ut som vi to går for nokså samme oppsett. Har bestillt 75 Rødmunnstetra og 10 adolfi. Håper du kan se på Scalare spørsmålet i tråden min du har vært innom? Jeg vurderer å sette inn Rødmunnstetraene i to omganger.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap