Spiser corydoras agurk?

Jeg ser at corydorasene mine er veldig intreressert i agurken som mallene får. Klarer de å spise i seg litt av det bløte i agurken, eller er de bare nysgjerrige?
Egentlig vet jeg ikke,men det jeg vet er at agurk er lite næringsrikt. Gir mest frosne tinte erter som jeg moser og frossen spinat til malla mi.
Corydoras er ikke akkurat grøntspisende fisker ,de trenger litt mer kraftfor enn det .Gi de gjerne frosne mygglarver,artemia og slike ting.
De får tabimin, pleco chips, og granulat som synker til bunnen. Er litt redd for å gi frossne mygglarver, for jeg er redd det skal forurense vannet. Det hender de får litt før jeg likevel skal bytte vann dagen etterpå.
Inaktiv bruker
Du må ikke gi dem så mye at vannet blir forurenset, du må se at de spiser opp alt.
gav de nå, og de ble helt hyperaktive hehe. Det var visst virkelig snadder. Bruker en saks og klipper/ skjærer av tynne flak, sånn at jeg ser at de spiser det som drysser ned i vannet. nå suser de rundt på bunnen og leter alle veier

Hvor ofte kan man gi dem slikt?
Det kommer jo selvfølgelig an på hvor ofte du har vannbytte da. Mine får fossentfor stort sett hver kveld (skjemmer de litt bort ja) og det uansett om det er lite eller stort kar. Vannbytte har jeg en gang for uken og har aldri hatt problemer med det .Hvis du er redd for forurensing av vannet så kan du jo skylle foret først ,ha det i en liten sil og skylle under springen. Røde mygglarver synes det blir minst grums med,de svarte og artemia støver mer hvis det var det du tenkte på.
Jeg har vannbytte en gang i uken. Da skal jeg bli litt mer spandabel på røde mygglarver De er frossne i blokker. Så lenge jeg bare gir dem litt og litt, så ser jeg at de spiser det
Gjør det ,men tin de gjerne i forkant og helst ikke berør de med hendene da de kan fremkalle allergiske reaksjoner hvis du er disponibel for det. Selv tar jeg et plastkrus og fyller med litt vann,brekker opp inni posen en bit eller to og har oppi koppen.Lar den så tine en stund og bruker så en pipette (apoteket) og suger opp foret med denne og sprøyter oppi karet med denne .Gjentea dette til fiskene har fått det de trenger. Du må nesten føle deg frem til hvor mye de spiser .Selv har jeg 8 kar med coryer som det skal fordeles på så det blir litt andre mengder enn hvis du bare skal ha til ett kar og til hvor mange coryer. Men skjem de gjerne litt bort ,de fortjener det
Inaktiv bruker
sessan
Hvor ofte kan man gi dem slikt?
Jeg tiner en terning som ligger på vann i kjøleskapet, det ligger ca til dagen etterpå, bruker halve første dagen, delt på3 akvariumer, de får hver dag. Klovnefiskene mine elsker Artemia, mens ciklidene får mygglarver. :P
Lurer på hvor mange fisker du deler den biten på jeg og hvorfor du har de i kjøleskapet?
En rute rekker ikke til så veldig mange fisker da
Inaktiv bruker
Deler dem på 9 fisker. ;P heheh, ikke så mange, men anemona og rekene spiser også litt.
Har dem i kjøleskapet så det ikke skal bli dårlig over natta.
takk for gode tips Helt enig i at det er greit å ha kontrollen. Ikke bare slippe oppi en terning liksom og la det stå til. Skal la det tine i litt vann og så kan jeg gi dem litt og litt med sprøyte
Tilfeldig bekjentskap
© Thorleif Hovland
Reklame for plussmedlemskap