Bleke corydoras

Hei! Håper noen kan hjelpe meg med et problem jeg har fått.
Jeg har et akvarium med corydoras duplicareus. I utgangspunktet veldig fine fisk, men jeg har lagt merke til at etter de er kommet meg er de blitt tydelig blekere. Med det mener jeg at de svarte feltene og de gule feltene nesten er blitt borte. De er fortsatt til stedet, men ikke på langt nær slik som tidligere. Synes dette er merkelig og lurer på hva det kan komme av. Vannverdiene er fine.
Noen som vet hva dette kan komme av?
Plussmedlem
Du skriver at "vannverdiene er fine". Det er ikke nok. Kan du oppgi vannverdiene her?
Hva er temperaturen i akvariet, og hvor stort er det? Går de sammen med andre fisk, eller alene? Hvor ofte, og når byttet du sist vann? Hvor lenge har du hatt fiskene? Spiser de? Hvor aktive er de? Og en ting til... har de gjemmesteder, og hvordan er akvariet innredet?

Mange spørsmål fra meg... oppgi litt mer info, da er det så mye lettere å svare Det kan være veldig mange grunner til at fisk er bleke, men det tyder på stress/mistrivsel.
Vannverdiene er slik:
Gh - 3
Kh - 2,5
Ph - 7
Nitritt - 0

Akvariet er 80 l og temperaturen ligger på omtrent 24 grader.
I akvariet er det 6 corydoras og en ancistrus.
Jeg bytter vanligvis vann en gang i uken og jeg byttet sist på torsdag.
Jeg har hatt fiskene i omtrent en måned. Først virket det som om alt var bra og det virket som om de trivdes, men så la jeg merke til at de ble blekere.
De spiser når jeg gir de mat, og det virker som har god appetitt.
Svømmer rundt i akvariet, men er også en del i ro. Det varierer.
Akvariet er innredet med planter som de kan svømme mellom og med en stor rot som er lagt slik at det blir rom under den hvor de kan gjemme seg. Plantene er også slik at de har mulighet til å skjule seg mellom og under plantene. Har sandbunn.

Jeg tenker jo også i utgangspunktet at det er stress/mistrivsel, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for at de skal få det bedre :S Synes jo det er veldig trasig om de ikke trives
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind
Reklame for plussmedlemskap