Corydoras agassizii - er den syk ?

Kan noen hjelpe meg? Så plutselig en hvit klump bak på den ene corydorasen. Den er i storform ser det ut til, spiser, og er i farta. Men hva er det hvite klumpen? Legger ved et bilde, dårlig kvalitet, men ser klumpen! Huff, håper den ikke er syk!
Ikke sikker på at det er Corydoras agassizii, men Corydoras er det jo. Er nybegynner (begynte i fjor sommer), så burde kanskje posta innlegget der i stedet. Er det noen av dere som vet hva den hvite klumpen kan være? Blir så bekymret når det er noe unormalt med de kjære akvariefiskene.
Kirsti
slik jeg kan se det ut i fra bildet ,så er det Corydoras leucomelas du har. Jeg hadde heller ikke beskymret meg mye over utveksten. Hold gjerne øye med den. Og prøv å få tatt bedre bilder.
Tusen takk for svar! Det setter jeg stor pris på! Ser ut som det er rødt rundt utveksten. Virker litt irritert. Legger ved et bilde tatt fra siden. Skal prøve ta flere bilder senere, ved mattid.
Jeg har lesebrillene på, så jeg burde se skikkelig, men ser jeg syner når jeg synes den "klumpen" ser ut som en fiskelus?? Fasongen på "klumpen" så nesten slik ut?

Det siste bildet viste forøvrig en ekstremt tjukk Corydoras. Den var unormalt "oppblåst"...? Er det sykdom som gjør den så oppblåst, så er det mulig den har begynnende "dropsy", eller på norsk bukvannsott. Det er ikke normalt å se så oppblåst ut for en Corydoras.

[External Image]
Mona: det ene bildet viser nok litt feil. Fisken virker ikke oppblåst.
Legger ved et bilde fra nå i kveld. Han/hun er i farta, kommer og spiser og farter rundt i sanda.
Lurer veldig på hva den hvite utveksten er.
Jan Gundersen: hva tror du?
Mona: Jeg har jo ikke peil, men fiskelus, er dem helt hvite?
Noen andre som har sett sånn utvekst før?
Er jeg helt på jordet nå, kan det være egg?
Kirsti Sørli
Er jeg helt på jordet nå, kan det være egg?
Nei, overhodet ikke
Ok, men du synes ikke den så oppblåst ut nå? Har du sett noe lignende før?
For å få gode nok bilder bør du fange den og putte den i en gjennomsiktig beholder. Får du fortsatt ikke gode bilder så hold fisken mellom fingerene og ta fisken ut av vannet. Ellers så har Mona alltid hatt et godt øye for sykdommer og lignende.
På det nest siste bildet så det ut som sopp.
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap